Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Smaktest av Tonys grillkrydda!

Av Lena - 3 juni 2010 00:38

Jag har fått återfall! Mitt diskbråck i nacken gör att jag kan sitta en minut vid datorn. Max! Dock så känner jag ett trängande behov av att skriva om Tonys grillkrydda! Får väl skriva pö om pö.

Köp den och älska den! Häll ut en dutt av den i din handflata och slicka upp. Först känner du en angenäm smak av goda kryddor men sedan får du en rak höger av ytterligare njutning! Cayennepeppar!


Jag är kär, min sambo är kär och det lär du bli med! Du hittar den här hos Kryddlandet!


  


Glömde ju EDIT; Innehåller salt, cayennepeppar, kryddor, vitlök samt E 551

(E 551 = Kiseldioxid = naturligt förekommande mineral som är tillsatt som klumpförebyggande medel)


Här hittar du inköpsställen och online-butiker där du kan hitta den:


 
 
Kari Receptomaten

Kari Receptomaten

3 juni 2010 00:49

Så jag hade sett i syne men nu finns inlägget på riktigt. Tack, länkar hellre till dig än en tråkig bild.
Eländes nacke där, tänk om jag kunde hjälpa.. Jaja, du har ju koll på läget och du gör något åt det. Kram!

http://receptomaten.blogspot.com

 
Lena

Lena

3 juni 2010 01:32

Det hjälper att du säger så - även om det inte gör mindre ont!

Farbro doktor i morgon!

kramar tebax

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Moma

Moma

4 juni 2010 10:35

Buhuuhuuu, vill gråta, mest av rent egoistiska skäl- jag står inte ut utan dig! Jag är inte som ni andra matnördar som läser och följer en massor av bloggar slaviskt, jag har ett par väl utvalda som jag (för)följer. Bli frisk nu!!!

Kan du inte få sambon eller någon annan kärleksfull person att läsa och skriva åt dig- på så vis kan du vila från disco disken och vi andra kan fortsätta njuta. Hmm, misstänker att jag inte hamnar högt nu på sambons lista...
Lycka till hos doktorn!!
Kraam

http://www.momaskitchen.wordpress

 
Moma

Moma

4 juni 2010 10:36

Ps Jag klickade egentligen på kommentar för att fråga om den är utan MSG?

http://www.momaskitchen.wordpress

 
Lena

Lena

4 juni 2010 11:02

Tack Moma!!!! Nu blev den här dagen mycket ljusare på en gång! *ler*
Sambon diskar och fixar annat livsnödvändigt så jag får nog sköta bloggen själv.
Tror inte sambon tittar snett på dig eftersom han är en ovanligt förstående person ;)
Nu har jag uppdaterat inlägget med lite info. Hade inte en tanke på det när jag skrev det. Det måste gå undan med skrivandet i dessa tider men det är oförlåtligt att slarva! Skärper genast ihop mig!

Kraaam!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards