Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Helgmeny vecka 27

Av Lena - 9 juli 2010 00:30

Det blir en latmat-helg! Minsta möjliga jobb och utrustning för mesta möjliga mättnad/njutning


Fredag

Gott grillat småplock med olika tillbehör


Lördag

Lunch: köttbullar i smakrik sås med handvispat potatismos och råk ost

Middag: piffig pizza på Strandrestaurangen, Orsa Camping


Söndag

Lunch: delikat soppa med maffiga mackor

Middag: något från frysen som aldrig tycks bli tom

Rimmad lax med stuvad potatis i Orsa


  


 
 
Kari Receptomaten

Kari Receptomaten

9 juli 2010 15:29

Blir nyfiken på den piffiga pizzan och ser fram emot att se bilden :)
--
Vi åt grilloumi igår och ska förmodligen göra det idag igen - bara som godis! *MUMS*

http://receptomaten.blogspot.com

 
Lena

Lena

9 juli 2010 15:39

Vi ska grilla Grilloumi ikväll. Är nyfiken på smaken.

Pizzan! Den som väntar på någott gott ...

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Moma

Moma

10 juli 2010 01:13

Men, jag fattar inte, vad är det för skillnad på vanlig halloumi och grilloumi??

http://www.momaskitchen.wordpress

 
Moma

Moma

13 juli 2010 12:28

Lena med den magiska frysen! Ja, jag är nyfiken på skillnaden på vanlig halloumi och grilloumin...

http://www.momaskitchen.wordpress

 
Lena

Lena

13 juli 2010 15:16

Jo förstår du Moma att jag inte har någon aaaaning! Har inte smakat vanlig halloumi :(
Måste väl prova nån gång ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Moma

Moma

14 juli 2010 20:11

Hahaha, viken tjatig jä.. jag är, jag såg inte att jag lämnat två kommentarer om samma sak!
Hoppas det är sommar, sol och semester som gör att vi inte syns så ofta, även om jag misstänker att det mest troligt är värkrelaterat.
Tänker på dig gör jag i alla fall!

http://www.momaskitchen.wordpress

 
Lena

Lena

14 juli 2010 20:26

Tack söta! Jo, jag har väldigt svårt att använda datorn i nuläget. *skit*
Ska försöka fixa in ett par texter till bilder jag har men det tar tid för jag får jätteont så fort jag ställer mig här. Har bloggabstinens!

Dessutom har burken börjat stänga av sig stup i kvarten nu igen :(

Tänker "i retur" ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards