Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Estrellas nötter

Av Lena - 18 september 2010 19:28

Jag skulle ju åka tåg till min mamma för några veckor sedan och ville ha lite snacks på tåget. Ju! Sambon och jag shoppade loss på ICA Supermarket och jag hittade skitdyra nötter.

Det stod ”lyxig nötmix” på den ena och ”nöt och bärmix” på den andra. Jag åt några på tåget och resten hos min mamma men snacka nötter (och bär)! Goda, krispiga och härliga! De kändes verkligen färska! De var ohemult dyra, 37,90 per påse men det var minsann värt varenda krona! Älska!


Lyxig nötmix

Rostade och saltade nötter och mandlar.

Innehåll:

Cashewnötter (28%), mandel (19%), hasselnötter (14%), pekannötter (14%), paranötter (10%), makadamianötter (10%), vegetabilisk olja, salt. Salthalt 0,8%

Storlek:

175g

Näringsvärde per 100 g:

Energi: 2820/680 KJ/kcal

Protein: 15g

Kolhydrater: 15,5g

-därav sockerarter: 5,8g

Fett: 61,5g

- därav mättat fett: 9,5g

Nöt- och bärmix

Salta nötter och fruktiga bär.

Innehåll:

Mandel (33%), cashewnötter (33%), pistagenötter (10%), ananasjuice, körsbär (5%), stärkelsesirap, tranbär, vegetabilisk olja, citronjuice, salt. Salthalt 0,7%

Storlek:

175g

Näringsvärde per 100 g:

Energi: 2410/580 KJ/kcal

Protein: 15,5g

Kolhyderater: 31,5g

-därav sockerarter: 16,5g

Fett: 42,5g

- därav mättat fett: 6,4g


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards