Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Att bli packad på ett praktiskt sätt

Av Lena - 16 november 2010 23:29

Om du ska packa till flytten och vill vara en aningens organiserad så skriver du på ett worddokument i datorn upp vad det är i de olika lådorna och skriver nummer på lådans alla sidor. Och vart den ska ställas skriver du ovanpå lådan (t.ex. köket) så den som bär den bara behöver titta ner på det han har i famnen så vet han var han ska gå och ställa den.


1/  Hushållsassistenten, pajformen i aluminium, lergrytan, stora plåtbunken, burkar, jäsbunke med lock, små vinflaskor.

2/  Gjutjärns- och grillpanna, bakformar, springformar, två glasskålar, sängöverkast.

3/  Stekpanna, plättlagg, metalldurkslag, tidningsställ, olika grytlock, såskanna.


När du står där med 74 lådor är det svårt att veta vad som är i och vart du ska leta efter det du behöver. Naturligtvis har du skrivit ut alla papper över lådinnehållet så du har något att läsa på. Det är ju inte säkert att du får igång ditt internet på stuberten men du har ju då dina papper att läsa från. Du ska ha plättlaggen. Jaha, kolla dina papper, låda nummer 3! Plättlätt att hitta din plättlagg!


  


 
 
@Spisat

@Spisat

17 november 2010 01:23

Ordning och reda - välkommen till Almas flyttkonsult!
Där har du din framtid ;)

Kram!

http://spisat.se

 
Lena

Lena

17 november 2010 10:02

Spisat: SÅ kul är det inte ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 november 2010 10:42

Hej Lena Åh så duktig du är och det är toppens bra system du listat ut lätt att hitta grejorna och kanske slipper du att något liksom bara försvinner i flytten det har man ju varit med om städskåpsgrejorna till exempel hihi Du ser ut att ha kommit en bra bit på väg i packandet i alla fall! Var försiktig med dig mitt i allt med.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
dsorfi

dsorfi

17 november 2010 12:24

Hej Lena,tack för hälsningen.
Jag ser att du har nästan samma system som jag när jag flyttade,det var före datorns tid så jag numrerade lådor o skrev i anteckningsbok.
Hoppas du kommer o "hälsar på" min hemsida.
Kram

http://www.fornbros.se

 
Moma

Moma

17 november 2010 14:03

Det ser ut att arta sig ju, du är så duktig och välorganiserad! Välorganiserade människor hamnar högt på min lista :)
Puss & Kläm

http://www.momaskitchen.wordpress.com

 
Lena

Lena

17 november 2010 16:55

Filifjonkan: Ja, systemet funkar bra. Städskåpsgrejorna packas sist, hihih! :)

dsorfi: Så du hade samma system? Visst är det praktiskt! Har nu varit inne på in sida en snabbis men skrev inget just nu. Gör det sen. Fina bilder på härliga djur :)

Moma: Ja, jag skunker nog i din aktning när jag berättar att det enda som är organiserat just nu är det som är packat. Resten looks like ...
Är på låda nr 38 och det syns inte i lägenheten att jag packat något! Ska vi flytta till en lagerlokal av enorma mått?

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Moma

Moma

17 november 2010 21:44

Nä du, försök inte, mig lurar du inte! Jag vet att allt är välorganiserat, kanske är det kaos, men då är det välorganiserad kaos!
Lööv

http://www.momaskitchen.wordpress.com

 
Lena

Lena

17 november 2010 21:53

Moma: Ja, ja, på sig själv känner man andra! Vet jag inte var en sak är då FINNS den inte! Du är bergis likadan ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards