Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Frödinge minitårtor

Av Lena - 17 december 2010 23:08

Jag fick en laddning att provsmaka. Frödinge minitårtor, eller ”godbit” som det står på kartongen. En nätt liten historia (125 g) som man tinar på 10-15 minuter. Den är egentligen lagom för fyra personer om man bara vill ha en liten smakbit till kaffet men jag tog en åttondel och sambon resten.

De finns i smakerna Kola, Nötcréme och Mjölkchoklad men den sista har vi inte hunnit smaka på än.


Den med kolasmak var lite för söt för mig men sambon som älskar Center (vilket tårtan smakar) blev överförtjust. Sambons son som var med vid tillfäller var lika lycklig han.


Den med nötcréme var god men den hade alldeles för lite nötcréme i sig så den smakade mer nötkaka med chokladöverdrag.


Båda minitårtorna hade ordentligt med chokladöverdrag och god topping (mandel resp. nötter) och de är på det stora hela ett bra alternativ att ha på lut i frysen att ta fram vid oväntat besök. Eller när man blir sugen på något sött. Faktiskt egentligen ett mellanting mellan godis och kaka.


De finns i frysdisken och jag är helt övertygad om att sambon skulle kunna tänka sig att smuggla ner en i kundvagnen och gömma under broccolin när jag vänder ryggen till!


  

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

18 december 2010 09:21

kul att allt inte är så stort

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Lena

Lena

18 december 2010 10:42

Hannele: Ja, ofta kan det räcka med en munsbit!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

18 december 2010 18:12

Men så länge broccolin får följa med hem oxå så får man titta genom fingrarna...

Ha en fortsatt bra helg!

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Majsan

Majsan

18 december 2010 21:03

Den med mjölkchoklad är superduper!! Den kan du gärna faxa till mej för ni kan väl inte proppa i er allt själva...?

http://majsansblogg.se

 
Moma

Moma

19 december 2010 22:49

Hej, nu finns jag på Facebook också, så om du får tråkigt kan du gå in på Moma's Kitchen på Facebook och klicka på "gilla" ikonen! Skriver du också en liten julhälsning till någon du tycker om i här i bloggen: http://momaskitchen.se/2010/12/19/gilla-moma/
är du med i utlottningen av en Fiskars skalkniv, bra va? :-)
Lööv
Moma

http://www.momaskitchen.wordpress.com

 
Lena

Lena

20 december 2010 20:02

Mårtenssons kök: Ibland är det glest mellan fingrarna, ibland rena simhuden :)

Majsan: Den med mjölkchoklad ligger i frysen och ska provsmakas vid lämpligt tillfälle! Proppa i oss? Det är inte jag som proppar, det är sambon! Annars hade jag så klart faxat en bit :D

Moma: Jag finns också på FB men bara som vanlig så det går inte att klicka på "gilla" ;)
Klart jag gillar dig!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards