Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Borta bra men hemma bäst?

Av Lena - 11 mars 2011 12:46

Ibland är det skönt att få lämna de egna dammråttorna och reta sig på andras istället. Så vi tar och packar och äter på bortaplan!

Sveriges bästa pizzeria ska besökas. Jag äter inte skräpmat och jag gillar inte längre pizza men denna pizza äter jag upp hela av! Det kan mycket väl hända att det är Muhammeds fel att jag inte tycker pizza är gott längre. Bara hans duger! Fråga sambon.

Min bästa väninna samt min bästa vän ska få den äran att se oss på besök! Hoppas de är lika glada som vi är!


För det är ju ändå så att man måste få komma bort ibland! Nästippen förbi horisonten. Vi åker inte långt men vi får troligtvis väldigt trevligt!


Ha det bra och ha en riktigt härlig helg!


Hemgjorda ärtsoppan från igår blev god!

  

 
 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

11 mars 2011 21:44

Hoppas det inte springer omkring damråttor på pizzerian när ni är där...

Hoppas ni får en härlig helg!

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Helena Ljunggren

Helena Ljunggren

12 mars 2011 07:26

Nu undrar jag om det är till Strängnäs du ska för där finns den godaste pizzan :)

http://www.helenaljunggren.com

 
Lena

Lena

12 mars 2011 15:25

Mårtenssons kök: Nä, det var inga råttor på pizzerian!

Helena Ljungren: Nä, Nynäshamn. Killen vi hälsar på är gammal Strängnäsbo och han säger att pizzan här faktiskt är godare än i Strängnäs :)
Pizzerian här heter Moulin Rouge och jag lyckades faktiskt få löfte om att få receptet på pizzadegen. Ett recept som aldrig någonsin kommer upp på bloggen! Den degen är nog norra europas godaste! :D

http://almamater.bloggplatsen.se

 
charlotta

charlotta

12 mars 2011 17:45

fasiken vad härligt det låter. hoppas ni har en finfin helg!

http://www.matrepubliken.se

 
Birgitta Höglund's Mat

Birgitta Höglund's Mat

13 mars 2011 12:57

Hoppas pizzan var så god som den låter.
Minns än den suveräna jag ofta åt när jag bodde i Mora. Pizzabagaren hette Bruno, men namnet på Pizzerian är dold i allt annat skräp som samlats sen 70-talet.
Minns iallafall att de kostade 13 kronor då.
Har bara ätit godare i Italien och Tyskland. Pizza kan vara höjdarmat när det vill sig väl :)

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

 
Lena

Lena

14 mars 2011 00:04

Charlotta: Det blev en helt underbar helg, tack!

Birgitta Höglund: Den blev just så god! Tänk, jag som inte äter sånt annars ;)
Vi åt ju en kanongod i Grekland i somras men denna slår nog det!
Och jag fick faktiskt receptet på hans härliga pizzadeg. Lite jobbigt att inte få lägga ut det på bloggen men ett löfte är ett löfte!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards