Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Nästa tal i ordningen då - ca cirkus

Av Lena - 21 april 2011 02:00

Jag borde sova eftersom klockan är 01,32 pip för det säger Fröken ur men fingrarna har fastnat i tangentbordet så vad gör man?


Jo, man skriver, beskriver och berättar!

Vi var på cirkus i fredags. Cirkus Cirkör!” Were it lika a crown” hette den.

Jag gillar inte cirkusar så jag följde motvilligt med för att glädja sambon och hans son. Inte nog med att jag följde med fast jag verkligen inte tycker om cirkusar så fick jag dessutom (varför kollades inte detta av vedebörande?) en ensam plats på andra sidan hela salongen. Lång från sambon och hans son. Snacka om att jag var bitter! Jag skulle både genomlida en skitcirkus/tråkcirkus och dessutom sitta en mil från dem jag var där med! Min bedrövelse (sorg) var total! Grinig!

Jag satt där och tyckte att alla var idioter som betalade flera hundra kronor får sådan skit!

E ni dumma i huvet eller? Har ni inget bättre för er en fredagskväll?


Och ridån gick upp!


Förtrollande, magnifikt, suggestivt, spännande och fullständigt fantastiskt! En tankegång bakom det de gjorde och inte en dansande elefant inom synhåll! Jag hade inget som helst behov av någon bänkkamrat! Jag glömde totalt bort att jag satt själv. Eller, snarare så var jag glad över att sitta själv för ingen störde mig. Bästa någonsin och mest underbara!

De flesta vardagar har jag inte svårt att hålla mig för skratt men det hade jag nu.

Tänk dig själv att faktiskt bli fascinerad av någon som klättrar i en stång? Jag satt och gapade! Spindelkvinnan, släng dig i väggen! Har du inte varit och sett Cirkus Cirkör så gör det! Du kommer inte att bli besviken, det lovar jag!!!

Och du – du kommer att köpa dig en pingisboll efteråt! Och kanske en kniv. Och en soffa. Och en motorsåg. Och spara plastpåsen du köpte frukt i.

Framförallt så kommer du att köpa dig en svängdörr!


Nu är klockan 02.15 Pip.


Jag säger det igen: Bästa jag sett!



 

EN FÖRESTÄLLNING OM ATT BÄRA SINA RÄDSLOR OCH MISSLYCKANDEN

MED STOLTHET.

 
 
Birgitta Höglund's Mat

Birgitta Höglund's Mat

21 april 2011 06:37

Tack för en fin recension. Sett dem på TV nån gång och har också gillat det jag sett, är inte förtjust i Cirkus annars.
En annan fantastisk föreställning är Cirque de Soleil, tror de är kanadensare. Se dem om de är på TV framöver, fantastiska de med.
Glad och God Påsk önskar jag dig och Sambon med son :)

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

 
Moma

Moma

21 april 2011 10:43

Hahaha, ja, det är rätt stor skillnad på cirkus och nycirkus:-)Det är kul att bli överraskad ibland!
Lööv

http://www.momaskitchen.se

 
Lena

Lena

21 april 2011 23:54

Birgitta: Visst är det fantastiskt! Cirque Soleil har jag inte sett. Ska hålla koll efter dem på tv! Nyfiken :)
Glad och God Påsk önskar jag dig och särbon med :)

Moma: Att bli överraskad är det bästa som finns!
Löööv :)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

22 april 2011 20:21

Okej då, då håller vi utkik efter dom och håller tummarna på ett besök. Anki är tossig i cirkus och allt runt det, dofterna, ljuden, känslan, ja hela tjottaballetten. Fast som lite var hon livrädd förclownerna? Ja, hon har alltid varit lite märkligt...

Hoppas ni har en skön helg och att ni gillar lammet om ni provar det.
Kram, Anki o Håkan

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Lena

Lena

22 april 2011 22:17

Mårtenssons: Gör det! Bästa bästa! Det där är inte cirkus det är en en upplevelse! En enorm!
Jag hatar clowner!

Hoppas på en skön helg för er del med! Lammet får ni läsa om när jag lagat det!
Och Anki är inte märklig! Synnerligen normal! Vem är inte rädd för clowner?
Kram

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards