Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Smaktest: Ridderheims Pasta Amore

Av Lena - 4 juni 2011 10:45

Det är första gången jag få hem en produkt från just Ridderheims. Vet andra matbloggare som bor nära Stockholm som käkar deras E-nummerfria charkprodukter varje påsk, midsommar och jul och jag har ju undrat över deras produkter. Har hört både ris och ros både här och där.

Klart jag hade en spänd förväntan på produkter jag fick levererat från kylbil till min dörr.


Nu hade jag ju läst en annan bloggares åsikt (minns inte vem) om att det var lite för oljigt det hela och inte var så kul i pasta utan bättre på pizza. Jag tänkte då att det kunde kanske funka som tapas? Annars är det ju tänkt att blandas med nykokt pasta. Kändes inte som ett val när jag såg förpackningarnas innehåll. Tapas det fick bli.


Jag fick fem förpackningar Pasta Amore och valde tre likartade (tomatbaserade) att servera som förrätt ihop med skivad och rostad baguette eftersom de skulle passa ihop med rödvinet vi serverade.

De två andra; en innehöll bacon med tryffelchampinjon samt en med kräftstjärtar, dill och tomat. De får vänta.


Jag valde:

Mozzarella, Parmesan & körsbärstomater


Pesto med Long Sherry tomater


Toscanska grillade grönsaker


Produkterna innehåller antioxidationsmedel och konserveringsmedel och någon smak är tydligen bara från aromer vilket inte står på sidan jag länkar till.


Vi sa:

För mycket olja oavsett hur man serverar det. Alla vi provade smakade likartat. Ingen hit!


Ska bli spännande att se hur de två andra sticker ut? De tre första är jag besviken på. Alla smaker på grönsakerna försvinner i olje- och kryddsmaken som inte är så jättekul. Måste ni ha samma grundsmak i allt?


Bättre kan ni väl, Ridderheims!

 

 
 
charlotta

charlotta

6 juni 2011 23:28

har också läst om det där på lite olika bloggar, men jag har inte provat själv. brukar generellt vara förtjust i deras inläggningar (soltorkade tomater, oliver osv osv).

hoppas allt är bra med dig annars, kära du!

http://www.matrepubliken.se

 
Moma

Moma

7 juni 2011 15:08

Hej hopp, jag har också testat dem och tycker inte heller att et var en hit. Sonen var dessto nöjdare, men han är ju också rätt nöjd med att bara äta snabbmakaroner med ketchup på...
Hoppas du njuter i det vackra vädret!!
Lööv

http://www.momaskitchen.se

 
Lena

Lena

8 juni 2011 22:45

charlotta: Är lite tveksam till inläggningarna men jag har ju inte heller använt dem som man ska eftersom det inte lockar mig. Ska prova de två sista så får vi se.
Annars är det ju så att allt ordnar sig :)

Moma: Jo, tonåringar äter ju allt utan urskiljning ;)
Jag njuter :D
löööv

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards