Direktlänk till inlägg 21 november 2011
Jag hade egentligen inte tänkt skriva om det här i bloggen men kände nu till sist att jag nog måste.
Det handlar om kundbemötande. Och om upprättelse!
Det började med dåligt styckade kotletter den 24 september 2010 och går via jävligt väldigt seg entrecôte till en ursäkt av Mikael Lagerwall, informationschef på Bergendahls Food, familjeföretaget som äger och driver City Gross.
Han, Mikael, skrev ju i en kommentar i mitt blogginlägg som
handlade om illa styckade kotletter (se länk ovan) att han skulle fixa och
ordna. Det gjorde han inte. Han hörde inte av sig heller.
Inte förrän jag skrev om seg entrecôte i ett blogginlägg.
Eller, han fick nog viss påstötning av mig via mail också! Jag menar, har jag
fått löfte av honom om åtgärd så släpper jag inte ärendet i första taget. Jag
är envis som synden!
Jag fick verkligen upprättelse. Att jag inte tar tillvara erbjudandet har andra orsaker. Du som känner mig vet.
Här nedan följer då mailkontakten (en del av den) jag haft med Lagerwall. Allt är
kopierat och inklistrat och om du tvivlar på äktheten kan du maila mig så VB:ar
jag det hele. Jag bloggar om detta nu för att du som konsument ska veta att du
inte ska finna dig i att få undermåliga livsmedel. Det ska löna sig att klaga!
”Hej Mikael
Jag skulle vilja veta vad som hände med uppföljningen av mitt blogginlägg
angående hanteringen av kött på CityGross i Falun.
http://almamater.bloggplatsen.se/2010/09/24/3627824-godnatt-city-gross/
Har du kontaktat personalen och vad blev då resultatet?
Med vänliga hälsningar
Hej!
Jag kontaktade
butikschefen och återkommer på måndag från min arbetsadress med besked om hans
respons!
Mvh/MiL
3 apr 2011 kl. 02.34
skrev Lena
Hej
Du skulle höra av dig "efter helgen" om kotletterna och charkdiskens
styckningsansvarige i Falun för ganska länge sedan?
Kommer du ihåg?
Sedan var det tyst.
Och sedan:
Jag vore tacksam om du svarade eftersom köttet på City Gross i Falun
fortfarande är illa skuret!
Med vänliga hälsningar”
Strunt samma allt annat och all vår mailkontakt men sista
svaret jag får av Mikael Lagerwall är ok för min del:
”Hej Lena!
Jag ber verkligen om
ursäkt för att vi dröjt med ett vettigt svar på ditt mejl! Ibland går det troll
i saker och det här är ett sådant fall.
Att du uppfattar att
köttet du köpt hos oss är segt är inte bra. Vi lägger mycket energi på att inom
City Gross försöka vara bäst på kött av matkedjorna.
Jag har haft flera
kontakter med butikschefen i Falun om detta, eftersom ditt problem är litet
unikt. De flesta som hör av sig till oss är istället entusiastiska över köttet
vi säljer.
Vi tror att det bästa
vore att du träffade Joakim Flinthammar, vår köttchef i butiken i Falun, för
att han dels skall kunna besvara dina frågor och dels berätta om hur vi på
olika sätt agerar för att köttet vi säljer skall vara mört och hålla rätt
kvalitet. Om du har möjlighet till det är du välkommen att kontakta butikschef
Fredrik Pihlblad (0703-44 81 88 eller 023-70 56 00), så ordnar han ett trevligt
möte nästa gång du besöker butiken!
Jag har dessutom bett
honom ge dig en bit av vårt bästa kött som kompensation för att vi dröjt med
svaret.
Med vänlig hälsning / Best regards
Mikael Lagerwall
Informationsansvarig / Director of Communications
+46 (0)708-47 21 00”
Jag antog inte erbjudandet men håll med om att det var ett riktigt bra kundbemötande till sist!
Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig. VITAMIN- OCH MINERALGUIDE A-VITAMIN Egenska...
Måndag: gulaschsoppa Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner Torsdag: stekt falukorv, kokt blomkål och morötter Fredag: Caesarsallad Lördag: grillat kött med p...
Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar. Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...