Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Matsedel vecka 47

Av Lena - 21 november 2011 14:22

Då kör jag igång med mina matsedlar igen. Utan planering har
det inte blivit varken hackat eller malet utan lite av man tager vad man haver.


Måndag:

Hemgjord pytt (potatis, lök, morötter, falukorv, kycklinbitar, bacon m.m.)


 


Tisdag

Middag på Banken. Jag ska äta kronhjort! Sambon ska firas och vad kan bli
bättre än det här?


Onsdag

Matti kommer och lagar Osso Buco. Det har jag aldrig ätit så
det blir spännande.


Torsdag

Fiskgratäng eller spenatsoppa



 
 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

21 november 2011 18:57

Ossu buco... jojo, man tackar:)

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Pernilla

Pernilla

21 november 2011 20:54

jag har aldrig heller ätit Ossu Buco, kan du skicka ner lite till mig tror du? ;)

och jag har trots att jag bott 20 år av mitt liv i falun aldrig ätit på banken, fastän alla säger att det är jättegott där. det är nästan så att det är lite pinsamt...

http://chibichibimoon.blogg.se

 
Lena

Lena

21 november 2011 21:00

Mårtenssons: Japp ;)

Pernilla: Minsann inte ätit Osso? Som jag då!
Bor du fortfarande i Falun? Jag kommer att berätta om du ska gå till Banken och äta men ... de är med i boken White guide 2010 så de lär ha bra mat! Lycko mig!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

25 november 2011 20:04

Ser gott ut!z

http://www.veggieforlife.se

 
Lena

Lena

25 november 2011 20:21

Sofie: Mycket!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards