Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

3-6-veckorsglöggen

Av Lena - 3 december 2011 19:37

Glöggen är klar för konsumtion för en vecka sedan och efter provsmakning kan man konstatera att den blev vansinnigt god!

Vi satte två satser och silade av den ena efter 3 veckor (förra veckan) och den andra silades av nu, efter 4 veckor.


Det blev smakskillnad! Sats nummer två smakade mer kanel och känns mer alkoholhaltig än sats nummer ett. Vi ska sätta en sats till och öka på kryddorna, inte kanel, med 50 % och låta stå fyra veckor och då kolla hur det blir.

Man måste ju prova allt.

Bara så du vet!

 
 
Tanja

Tanja

3 december 2011 20:15

Hej! Jag har både veckans blogg och en tävling som går ut i morgon, är du inte redan med så skynda dig in och tävla:) Ha det bra

http://misshute.blogspot.com

 
Moma

Moma

4 december 2011 13:39

Lyxigt värre med egengjord glögg! Jag har inte provsmakat min ännu, på måndag har den stått i 4 veckor. Tappade du din med hävert eller har du silat genom filter?
Lööv

http://www.momaskitchen.se

 
Karin

Karin

4 december 2011 14:31

Här har det inte druckits någon glögg än och ändå har jag kvar en oöppnad flaska sedan förra året. Undrar om den går att dricka?

http://favoritrecept.blogspot.com

 
Lena

Lena

6 december 2011 23:24

Tanja: Trevligt att du tittade in :)

Moma: Jag häller mellan två hinkar och låter det stå till sig där emellan. Det blir så bra så!
Lööv

Karin: Har hört att glöggen ska vara ännu bättre året efter men själv lyckas jag aldrig spara den ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards