Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Det du inte visste får du veta här! Länktips!

Av Lena - 27 januari 2012 17:34

Såg det först på fb hos Förare men det föll i glömska. Nu kom sambon och ville visa en bra sida och han tyckte så klart jag var tråkig som hade sett den förr. Intet nytt under solen.


I alla fall. Kolla in här på Faktoider.


Jag fastnade för det som stod om oöppnade musslor men där finns en hel del att hämta så du blir klokare ju mer du läser! Bra va?


 


Omöjliga frågor: "Om ett ord i ordboken är felstavat, hur kan vi veta det?"



 

 
 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

27 januari 2012 18:31

Åh, det var en helt farlig sida du länkade till där... Man blir ju sittande hur länge som helst ju! Och vi som skulle kolla på vad du haft för dej på sista tiden:)

Ha en härlig helg, Lena.
Kramar i massevis!

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Lena

Lena

27 januari 2012 18:33

Mårtenssons: Jag har haft massor för mig :) Min granne säger: Dig går det ju inte att prata med. Du pratar ju bara mat, mat, mat.
Visst är det en intressant sida! Man blir sittandes, som ni säger.

Ha en härlig helg ni med. Masssutkick av kramar! Rena spammet ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Mrs Sunshine

Mrs Sunshine

27 januari 2012 22:42

Fantastiskt vad mycket visdom det finns i cyberrymden! Kul.

trevlig helg:-)

http://www.mrssunshinecooking.blogspot.com

 
Lena

Lena

28 januari 2012 00:03

Mrs Sunshine: Visdom är första namnet, klokhet är mellannamnet och efternamnet är eftertanke!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards