Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Årets Ölutvecklare, 2012: Nynäshamns Ångbryggeri

Av Lena - 9 november 2012 15:11

Tänk att de aldrig förnekar sig!

De fick faktiskt inte (första gången i historien?) någon medalj på Stockholm Beer and Whisky Festival, 2012. Det var nog tur för pris- medalj- och pokalskåpet ramlar snart ner från väggen, så tungt är det. Guld väger vet man ju! Dessutom behöver de inte mer reklam eftersom de är så populära att de inte ens hinner tillverka öl i samma takt som efterfrågan kräver. Deras Bötet Barley Wine som släpptes här om dagen tog slut fortare än min länk till bolaget kunde uppdateras när jag tryckte på F5!


Nåja, detta om detta för det tillhör det förgångna.

Nu var det ju det där med Restauranggalan.


Två av bryggarna befinner sig i nedersta raden som nummer 3 och 5.

 


 



Läs även här hos "Allt om öl"!

Bl.a

"Under Restauranggalan i förrgår på Cirkus i Stockholm tilldelades Nynäshamns Ångbryggeri det nyinstiftade priset Årets Ölutvecklare som delas ut av Carlsberg Sverige. Priset är framtaget för att uppmärksamma och främja en person, företag eller organisation som aktivt arbetar för att på ett inspirerande och engagerande sätt utveckla den svenska ölkulturen."



Deras härliga "Bryggarblogg" har du här! KLICKA!


Läs och hylla! Klicka gärna vidare på den bloggen för det är mycket trevlig läsning. Han skriver bra han, Marcus Wärme!


Jag vill gärna skryta om dem för de brygger så god öl. Lite nostalgi för mig är det med då jag faktiskt drack av deras öl nästan när de börjat och det var deras öl som lärde mig att inte beställa "en stor stark" på krogen utan välja något gott.

Haha! De har nyss givit ut en bok som just heter "Allt utom en stor stark". Fasen vad jag får till det ibland!


Och du förresten, de finns på Systembolaget! Om än inte på alla och rätt begränsat.

Kolla bara HÄR!


som sagt:

Sveriges bästa mikrobryggeri!

www.nyab.se


Detta får du inte läsa om du är under 18 år så scrolla genast tillbaks!


Annars kan du ju läsa lite här också!


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 november 2012 16:50

svar hahahah jag visst det bara du o jag som fattar där hahha gamla härliga minnen. nu ska vi se vad du skriver här då Aha det var öl men så kul då de fick utmärkelse! Det är skillnad på öl och öl kan man lugnt säga viktiga grejor. Skall läsa vidare på den länkade sidan nu då hej med dig vinkar...

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 november 2012 20:13

Haha Filifjonkan! Ja, du läste vad jag skrev hos dig :D
Ja, vi har vår skämt för oss! Har vi känt varandra 8-9 år nu? Kram! *vinkar frenetiskt* :)

http://www.almamater.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards