Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Är nu åter närvarande efter att ha varit frånvarande en tid. Borta bra men ... å lite bilder dårå!

Av Lena - 13 mars 2013 01:38

Jag skulle ju liksom till tandläkaren. Liksom efter 10 (tio) år, typ. Bitit sönder en del. Ingen karies. Eller, bara en karies men det visste jag inte för jag har inte haft ont.

Jag har inte tandläkarskräck, jag har inte tandläkarskräck, jag har inte ...

Nej, jag har inte tandläkarskräck, jag har fullständig och riktigt elakartad tandläkarfobi! Ren och skär ångest. Skräck! Värre än någon ens kan fatta. Bara att sitta i väntrummet är för mig som att leva i en hemsk och fullständig mardröm. Man vill vakna och/eller försvinna! Just då skulle döden kännas som en befrielse! Alltså, på riktigt! Man tror att man ska dö! Man vill dö!

Att det blev en förfärligt dyr historia gör inte saken bättre men fast jag måste gå dit så kändes det just då som om jag kunde betala dyrt för att slippa. Men jag gjorde det! Jag låg där i stolen och genomled. Bravo mig!!!


Därför har jag inte varken orkat planera menyer eller fixa piffiga recept här. Jag har knappt ätit. Alls. Morgonen, igår, när jag skulle laga en gadd så gjorde jag mig en macka. Tog en tugga och spottade ut. Kunde inte ens svälja tuggan. Mådde illa. Var torr i halsen. Yr. Susningar i öronen. Svettningar. Panik!



Men, jag har haft kul ändå, på min resa från Falun till Nynäs! Bildbevis? Jajjasemensingen!




SJ:s "varm mat" var inte tokig alls ...


 

... även om det kanske inte såg så gott ut






 



   

Liten förrätt med Biggans Böcklingpastej. Mums!



  

Ett mycket gott surdegsbröd gillas!









Att det finns ett drickbart boxvin för 139 kronor! 



 Rökta reker!




 




 Nynäshamn by night

 





 Är extra förjust i viss konst








 












   







 







 


Tillbaks till Falun!



 


Matlagningsgrabbar!



 


En väldigt god Stroganoff



 





   



 
 
Maja

Maja

13 mars 2013 14:36

Duktig du är som gick till tandläkaren trots din fobi! Förstår hur du känner det.

http://matgladje.blogg.se

 
Lena

Lena

16 mars 2013 01:02

Maja: Tack Maja! Jag hade värsta ångesten och trodde jag skulle svimma när jag satt i väntrummet men - jag gjorde DET! :)

http://www.almamater.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards