Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Spartips!

Av Lena - 16 november 2013 02:23

Ställ dina krukväxter i badkaret/duschen och kliv i med flera lager kläder på dig och famnen full av disk. Under tiden du tvättar håret i en blandning av såpa och Blomstra växtnäring blir du, disken och kläderna rena och blommorna och håret kommer att växa så det knakar! Lägg gärna dina mattor under dig så blir de också rena.

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

3 december 2013 11:35

Hahaha.. hej Lena jag tror faktiskt jag avstår från ditt spartips idag,,,Tältmat sa du ja det verkar spännande man har ju ätit en massa frystorkat från påse upphällt i vatten på vandringarna det var gott då för hungrig var man så det knorrade 18 kilo på ryggen och en promenad på ca 2 mil om dagen i en terräng som man skulle behövt stödhjul i fniss. Jaja det var då det, Hoppas allt bra hos dig ha en skön adventsvecka

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

4 december 2013 01:39

Ja du Fjonkan, tältmat är vad den är. Att du har varit så rask och vandrat runt med ryggsäck var otippat ;) Stödhjul är vad jag behöver nu! Vi får ordna en rollatorträff :D Hoppas allt är bra med dig och tack för att du tittade in här :)

http://www.almamater.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 december 2013 04:54

Morrn,,, va vad har hänt med dig stödhjul sa du har du brutit benet tro? Hoppas inte,,,ja vi får köra rullator då kanske kan vi rejsa runt i butikerna med dem ,,vad du nu har råkat ut för så krya på dig om det går jo då jag har fjällvandrat ganska mycket flera somrar underbar avkoppling är det,

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 december 2013 14:46

Hej igen. Ser att du har bivit miljöpartist och sparar på jordens resurser men det ser ut att bli trångt i badkaret, tror du man kan ta duschen istället hihi,,,seriöst nu då hoppas du mår så bra du kan det gör jag.
slår in paket men är klar har bakat lite pepparkakor finska pinnar chokladkakor jitterbuggar sen tog orken slut men skall bli lite mjuka kakor med skall ha julbesök rätt mycket så det går åt. Ha det så bra du kan.

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

19 december 2013 00:59

Filifjonkan: Förlåt att jag inte svarat! Har varit lite så där du vet. Inget fel så jag behöver sjuk ... vård. Är bara så trött. Och i benen!
Miljöpartist? Haha! Alla kan spara på vatten och el för allas skull så varför inte gurgla i badvattnet? ;) *fniss'
Vad du är duktig att baka kakor! Själv har jag inte bakat en enda nu. Det är ingen mening för de blir ju bara uppätna! :D
Ha det så bra du kan du med! Stor kram!

http://www.almamater.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 december 2013 09:12

Tidigt godmorgon Glad jag blev höra av dig och att det inte var någon sjukvård i behov. Ja trötthet det är jobbigt denna mörka årstid med gråväder och regn gör en trött. Ja lite kakor blev det i år Du har med en speciell plats hos mig det vet du inga ord behöver förklaras oss emellan! Ha en riktigt bra jul och ta hand om dig så hörs vi. Julkram

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

21 december 2013 18:53

Julkram :)

http://www.almamater.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards