Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Länkkärlek?

Av Lena - 23 mars 2010 00:34

Visste inte ens att ordet fanns förrän bankoma … eh, f’låt Receptomaten skrev om det på sin blogg.


Så här kommer min 5-lista då men utan inbördes ordning! Det råkade bli 7 bloggar men va fan! Halka ju på tangentbordet igen!


Receptomatens blogg är ett läsmåste! Bra länkar, tips och recept! Missa inte att kolla då och då!

Produkttester med jämna mellanrum gör inte saken sämre eftersom han har samma smak som jag har. Hihi!


Kryddburken har en given plats i mitt hjärta och i listan! Underbara bilder och läckra recept! Trevligt skriven av en fin tjej!


Fröken Dill har en kanonblogg med mysiga inlägg om både lite släkthistorik på sista tiden och recept som är kanon! Fina bilder där med! Gilla!


Glöm för sjutton hakar inte att följa Lisas blogg om matmolekyler! Det hon inte vet om mat och smak behöver du inte heller veta! Jag är så impad och känner ödmjukhet inför ett stort kunnande!


Birgitta Höglund har en blogg, visserligen LCHF men vad gör väl det, med så mycket god mat att man vill flytta hem till henne! Tala om var din brevlåda bor!


Helena Ljunggren har en blogg med väldigt frestande recept! Och väldigt fina bilder! Kolla, läs och laga/baka!


Loulas kök har jag nyss hittat och där kommer jag att stanna flera gånger! Slurp!


(får väl snart skriva om en till länkkärlek för det finns fler jag bara måste nämna!)

 
 
Birgitta Höglunds Mat

Birgitta Höglunds Mat

23 mars 2010 07:10

Tackar, tackar. Kul att du uppskattar min mat, trots bokstavsstämpeln ;) Det är det som är så roligt att visa, att det här är ju helt vanlig, naturlig mat som passar alla.
Ser att vi har flera favoriter gemensamt, så vi kanske skulle klara ett samboskap :)

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

 
Kari Receptomaten

Kari Receptomaten

23 mars 2010 10:26

Länkkärlek är bra :) Tack å!

http://receptomaten.blogspot.com

 
Lena

Lena

23 mars 2010 12:00

Birgitta: Ja, maten är härlig! Och samboskap - absolut! :)

Kari: Det var ett brá ord!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards