Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Länkkärlek igen

Av Lena - 18 april 2010 21:12

Hörde ordet ”länkkärlek” hos Receptomaten först och jag tycker det är ett bra ord!


Här är länkarna som jag tycker platsar i just min lista vad det gäller just mig, just nu!

Utan inbördes ordning dock för man vill ju inte favorisera ;) Fast det är väl just det jag gjort nu även om det ända är utan inbördes ordning? Tjata!


Receptomaten (favorit i repris)

Så klart Receptomaten hamnar här! Det är en matblogg som är så i min smak för vi är båda smakjägare och försöker hela tiden optimera våra recept så de smakar bättre och bättre! Och vi letar ständig nya varor som är bättre än de förra vi köpte! Han är en favorit i repris! Många utropstecken här!!!!


Momas Kitchen

En kanontrevlig matsida som även har humor i texterna.  Hennes recept är läckra och lockande och hon skriver roligt. Läs bara hennes ”Lite om mig”! Kul är också att Moma både lagar mat och odlar ätbart! Mums!


Birgitta Höglund (favorit i repris)

Ja, vad säger man om hennes blogg som inte redan är sagt av andra matbloggare? Fantastiskt frestande och lyxigt läckert! Vad som förvånar mig mest är att jag faktiskt aldrig lagat något av hennes recept även om jag, varje gång jag läser ett och ser hennes bilder, vill äta av det bums! Man blir helt enkelt hungrig och sugen och vill ha!


Butik Citronodlingen

Jag har ramlat in på en sida med ett innehåll som jag känner att jag blir glad av! Härliga produkter som man bara vill laga mat av eller ha som tillbehör! Äkta vara och ärligt, det är orden som kommer för mig!  Det man inte kan äta av det de har kan man kleta in i ansiktet! Jo, de har kroppsvårdsprodukter också! Och vill man inte stoppa det i munnen eller kleta in det så kan man lukta på det för de har även doftljus. Bra va?


Smaskens

Det Annika på sin blogg ”Smaskens” inte har det behöver du knappt! Eller; de recept hon har känns alla riktigt bra! Man ”hör” på recepten och dess ingredienser att det är genomarbetet och verkligen ”smaskens”.  Kolla in själv så får du se!


Ja, det var väl allt för den här gången! Ses och hörs!



  

 
 
Moma\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Moma\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

19 april 2010 12:56

Åh, tackar och bockar! Även en kaxig Moma rodnar då och då, just nu till exempel:)

http://momaskitchen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards