Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Skitsurlista!

Av Lena - 25 april 2010 02:20

Ett skitnödigt (=jätteviktigt) inlägg om allt och … allt annat


Skrivkramp har jag inte! Men surkärringen i mig behöver ventilera!


Ja, jag ÄR en grinig och missnöjd surkärring! Retar mig på en massa saker som är onödigt att reta sig på! Och skönt är det!!!


Irritationslistan :(

med vissa förklaringar till varför vissa åsikter passar i en blogg om mat


Skitsur på tanten i kassan på Willys som försiktigt lägger vår chipspåse vid sidan av rullbandet för att därefter fullständigt och med ovarsam kastarm SLÄNGA mina två krukor med salvia och rosmarin på rullbandet! De höll på att bli krossade av frysvarorna och jag kom på att jag varit arg på henne förut för liknande! Värre kärring än vad jag är! Säg upp dig för du passar inte på det här jobbet!


Jag klarar verkligen inte av att man sätter på kallvattenkranen och direkt sätter under sitt glas. Stäng av kranen innan du för glaset under kranen och stäng av kranen innan du tar bort det efter att du fyllt det! Annars blir det droppar under glaset som hamnar på golvet och där blir det skitiga fläckar om du inte städar golven ofta nog vilket vi aldrig gör! (matbloggsanpassat för vatten dricker man)


Jag blir så irriterad så det kryper i kroppen (lätt överdrift?) på alla som inte tar bort lappar med streckkoden på saker de köpt! Lyft på ett tidskriftsställ och där sitter en lapp, titta i en sko så sitter det en klisterlapp, kolla under Ikea-vasen så sitter det en lapp med streckkod! Värst, eller nästan värst, är de som dukar jättefint med fina porslinet och vackra dyra glasen å så sitter det en genomskinlig klisterlapp med ”Orrefors” på glaset som efter flera diskningar blivit grå och lite luddig i kanterna! Vad vill ni bevisa? Att man knappt törs skåla eftersom glasen kan gå sönder?

För att inte tala om brudparet som böjde knä vid altaret och bruden visade upp en röd lapp under skon där det stod REA på. *fniss*

(passar i en matblogg för att man dricker ur glasen)


Jag är arg på, och nu snackar vi inte sådant man kan stoppa i munnen eller dricka ur som det ovanstående har handlat om, men väl vegetation, (platsar det i en matblogg?) alltså arg på att vår fastis skiter i att städa gården! Han älskar att sitta på gräsklipparen/snöplogen undertiden man ser att plastpåsarna fladdrar för vinden i buskarna och burkar/flaskor rullar på gården och allt annat skräp ligger överallt.

Vi har gräsmattor som klipps så ofta att man kan spela golf på dem samtidigt som man skulle kunna fylla ett stort antal sopsäckar med skräp bara från det område jag ser från min balkong. (det jag skriver passar i en matblogg för man kan äta gräs)


Ditt jävla aber, du min granne! Gör rent torktumlarfiltret efter dig och/eller sopa åtminstone upp de största luddbollarna från golvet! Och torka upp allt tvättmedel du råkat spilla överallt! Luddet och tvättmedlet är så spritt att man kan tro att det är kaksmulor från sagan om ”Hans och Greta”, fast nu snackar vi inte ett smalt litet spår utan en hel jävla aveny med förgreningar i hela Europa! Fast det kan man inte skriva om i en matblogg för man kan inte äta tumlarludd. Eller?

(passar i en matblogg för bloggen är ibland luddigt skrivet)


Jag är också lätt irriterad över att folk fortfarande köper fem plastkassar (som ändå går sönder av flingpaketets vassa hörn så man inte kan använda dem som soppåsar sedan) när de storhandlar istället för att använda miljökassar som går att handla i flera hundra gånger! Och miljökassen kostar en tia!

Behöver jag säga till dig varför allt detta passar i en matblogg?


Och nu är jag sur över att jag inte gått och lagt mig i tid för nu har sömntåget kört förbi och återkommer inte på ett tag

  

bilden är stulen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards