Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

Fläskfilé på Bolanche

Av Lena - 3 juli 2010 21:00

Att äta ute kan ju vara på både gott och ont. Vi åt på Bolanche i Borlänge centrum där de hade fläskfilé på Peace&Love-menyn.

Trots att det var hur mycket festivalfolk som helst så fick vi maten ganska fort och den var riktigt bra! Pommes som var absolut nyfriterad, skållhet, med rätta krispet och perfekt saltad. Köttet, grönsaksröran (ratatouille?) och bean föll det heller ingen skugga över. Det var bara priset som var lite mastigt. Festivalpris: 189 kronor. Samma tallrik hade troligen kostat 129 kronor någon annan gång eller på annat ställe.  Med vin i engångsplastmugg (?), 3/4-fylld mugg första beställningen och 1/2-fylld mugg andra omgången, för 60 kronor styck blev vi mätta och hyfsat nöjda.


Riktigt bra faktiskt. Men jag saknade lite krispigt grönt.


Fast man kunde väl fått ett riktigt vinglas när man bställer mat?

  


 
 
Majsan

Majsan

5 juli 2010 22:00

Det där såg ju gott ut men jag håller med dej om att vin smakar bäst i riktiga vinglas.
Men nu till det viktigaste... Såg ni Jay Z??? Jag hade gett min vänstra sko för att se den konserten!
Avundsjuka kramar från Majsan i storskogen

http://majsansblogg.se

 
Lena

Lena

5 juli 2010 22:46

Svar: nej! Vi såg inte Jay Z av flera och massa olika anledningar.
Vilken vänstra sko? Du menar den gamla dojjan som katten tuggade sönder för två år sedan?
Kram från "huset som gud glömde"! Med lillskogen en bit bort. UTAN kantareller!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards