Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

Mummel och drummel i natten

Av Lena - 15 juli 2010 02:15

Gnäll, ynk, stön och stånk! Ja, så känns det i mig och det känns som om jag har låtit likadant på bloggen en tid. Fast jag har hört att de som bor i Dalarna är gnälliga och nu bor jag i Dalarna så då får jag gnälla! Sambon gnäller jämt och han är dalmas. Han säger att man får det.


Det är inte kul att ha diskbråck! Det är inte kul att inte kunna skala/skrapa potatis eller diska! Det är inget kuligt att slippa och låta sambon ta hand om det efter att han har jobbat hela dagen! Det är kul att ändå kunna stå vid spisen och laga mat. Kul att kunna hacka, röra och steka! Det är kul att sambon fortfarande är hungrig och vill äta min mat.


Det är inte kul att inte kunna stå vid datorn längre, en längre tid. Det är inte kul att inte kunna surfa runt på andras bloggar och läsa kuliga saker och kuliga recept och skriva kuliga kommentarer. Fast det är lite kul att, efter typ 4(?) glas vin kunna skriva ett antal inlägg om vad man lagat de sista dagarna.


Ännu kuligare är det att efter femte glaset vin inse att klockan är mycket och att jag då är kuligare än vad livet är. Fast jag fnissar inte! Får man röka inne en enda gång som bonus för att allt är kuligt?


Jag saknar att kunna sitta! Jag måste sitta när jag äter men när jag för upp gaffeln med höger hand så får jag skitont i vänster hands tumme och pekfinger, ända från nacken faktiskt. Jag måste stå vid datorn hela tiden. Eller, jag måste stå eller gå hela tiden. Annars får jag halvligga om det ska gå. Jag är så trött i fötterna. Nu har jag fått så ont i en tåled att jag haltar.


En kul sak är att jag fått min tid till magnetkameraröntgen nu. Tack säger jag! Eftersom varken knark eller andra läskiga droger bitit på smärtan så känns det skönt att det ändå händer något. För sedan, när de sett felet, så kan de operera bort nacken så jag inte har något att ha ont i! Kan de ta bort mina smärtcentra i hjärnan också? Det är ju ändå en neurokirurg som ska skära! Fast jag tror inte de opererar för jag tror jag är för gammal och har för många andra fel på mig. Hopplöst fall.

Jag har ju höftfel också, efter barnafödande. Hade jag varit en hund hade de skjutit mig!


Men jag har ju min sambo, mina barn, sambons son, min mamma och min bror, mitt matlagande, min blogg och alla andra, som mina bloggvänner. Dä ä fint dä! Gnäll, ynk, stön och stånk!


Carpe Diem! In Vino Veritas!


  det var ösväder den dagen

 
 
tant Hannele

tant Hannele

15 juli 2010 09:12

du får hitta din ställning, äta frukost i sängen...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Lena

Lena

15 juli 2010 10:56

Ja Tant Hannele, jag försöker! Fast frukost i sängen har jag svårt för! Smulor! :)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Kari Receptomaten

Kari Receptomaten

15 juli 2010 14:30

In vino veritas - gnäll på, det kanske hjälper lite iaf? Och nej, man får inte röka inomhus. Punkt.

http://receptomaten.blogspot.com

 
Lena

Lena

15 juli 2010 15:05

Får man inte? Attans! ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Avataria

30 juli 2010 20:07

Ja, jag brukar säga att hade jag varit häst hade jag varit slaktad för länge sen...

(autoimmun hepatit, astma, psoriasis med tillhörade pso-artrit, endometrios, fibroadenom, allergiker (fast det verkar ha vuxit bort) och dessutom gravt obes.)

 
Lena

Lena

31 juli 2010 11:29

Oj, Avataria!
Fast vi är ju glada över det vi INTE har :D

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards