Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Jag går och fiskar – dag 4

Av Lena - 20 juli 2010 20:00

Vaknar pigg och utvilad och färdigkliad! Har varit vaken sedan 05.00 men går upp 10.00 Man somnar lätt om när man sover i tält! Många gånger! Skönt!


Vi ska ju åka hem idag så vi börjar så smått att packa och packa ihop. Allt ska rensas. Vår vätskedepå innehåller två deciliter vatten på flaska och fyra deciliter cola. Samt ett antal deciliter vitt vin och cider. Och en hållbarhetsmjölk.


Eftersom sambon ska köra oss hem och sambons son är 10 år så lämnar jag det alkoholfria till dem. Börjar dagen med en cider och fortsätter med ett stort glas vitt vin. Vi borstar tänderna utan vatten och jag börjar förbereda för frukost/lunch.


Vi har en oöppnad liter hållbarhetsmjölk som det går bra att göra pulvermos av och så har vi de härliga köttbullarna i sås från Felix! Fine!

Moset spetsas med extra salt och vitpeppar direkt ur kvarn och toppas genom att jag blandar i en bra klick riktigt smör! Tillsammans med fantastiskt fina gurkskivor och underbart härliga körsbärstomater i olika färger så blir maten en ren kulinarisk upplevelse. Jag med mitt vita vin och grabbarna med hållbarhetsmjölk.


Jag är lite småfull när vi åker hem så jag bryr mig inte om att jag luktar illa. Vem bryr sig? Man är ju ändå "ett med naturen"!


Vad är myggnät?


   Det ser godare ut när det är värmt!


   Febril aktivitet. Vi vill hem nu!


 
 
@Receptomaten

@Receptomaten

22 juli 2010 01:07

Härlig minisemester med bilen in på knuten & cider till frulle ;)
--

http://receptomaten.blogspot.com

 
Lena

Lena

22 juli 2010 08:42

Ja det var härligt! Men vi konstaterade åter igen att två nätter räcker om man vill ha kall mjölk till frukost! Bortskämd! ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Moma

Moma

23 juli 2010 09:44

Se där, ni har gjort det igen! Jag är imponerad av att du beger dig ut och tältar med diskbråck! Jag är över lag imponerad av folk som beger sig ut bland alla jungeldjur och jungeltoa och mumsar frystorkat på påse.
Jag tror inte jag skulle fixa det, kanske inte så mycket för mat, dusch och toa... utan jag är rädd för mördare och vettvillingar. Jag vet att det inte finns så många rent procentuellt, fast när jag ska sova där det är öde är jag alltid övertygad om att de kommer att hitta fram till just mig... och sedan *hugg* och ingen mer Moma.

http://www.momaskitchen.wordpress

 
Lena

Lena

31 juli 2010 11:27

Haha! Ja, man kan kanske tro att vi är galna!
Förra året blev vi anfallna av en galen räv som inte ville ge sig därifrån men annars har det varit lugnt på fronten vilda djur ;)
Håll dig hemma! Du kommer säkert att råka ut för något för tron kan försätta berg! Och Moma vill vi behålla!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards