Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Märkliga fynd i skogens djup

Av Lena - 3 augusti 2010 00:30

Min sambo visade mig ett ställe i skogen förra året, när vi var på svampletarjakt. Utanför Ornäs, mellan Falun och Borlänge. Vi knegade oss uppför en brant efter att vi passerat en konstig inhägnad runt ett träd och efter att vi trampat på virrande stigar. Rätt vad det var så uppenbarade sig märkliga ting, av häxor skapat?

Sambon har varit på stället ett flertal gånger och säger att det nu stått orört i 8 år. Han var där för 15 år sedan första gången och har åkt dit några gånger efter det för att undersöka märkligheterna.


När han visade mig stället förra året så började jag att misstänka att det var någon trolldomssekt som hade anordnat stenarna och lagt träd i viss riktning för att ”åkalla” nån gud? Jag blev fast och trollbunden och började googla när jag kom hem men hittade inkentinken.

Till sist ringde jag turistbyrån i Borlänge och frågade och de hade svaret! Antroposofer!


En liten artikel hittade jag efter idogt googlande på ”stenformationer”. 

Nu förstår jag men håll med om att det är märkligt om man inte vet vad det är innan man kommer dit!


Allt detta på grund av vår ständiga jakt efter kantareller! (Stället gav 2 liter gula)


Läs mer om antroposoferna här och här och låt dig bli fascinerad! Eller skrämd.


Här!

  


  


  


  


  


  


  


  


  


  


  


  


  


  


  


   Fika sen! Kaffe med mackor! Brie och salami plus ost och gurka!

Och lite lufttorkad skinka. Och sallad. Extra allt?


 
 
@Receptomaten

@Receptomaten

7 augusti 2010 18:44

Ser ut som en försvarslinje med skyttevärn. Kolla om inte hemvärnet kan berätta mer :)

http://receptomaten.blogspot.com

Lena

16 augusti 2010 14:53

Eller så kan jag ringa till själva antroposoferna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards