Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Lever endast idag!

Av Lena - 2 december 2010 03:06

Först: Kommer att, för fösta gången någonsin, inte svara på tidigare kommentarer. Jag har läst alla och tackar för all omtanke men jag hinner inte och orkar inte! Jag skurar och packar upp och kräks. Nä, inte det sista men jag mår illa.


Har inte fått internet ännu (Leverans? Svar nej!) men sambon har fixat ett fuskinternet från ett trådlöst vi snott från någon granne. Stulet är bra! Så, jag lever endast idag, eller så lever jag imorgon med. Den som har lever får se!

Skriver med blixtens hastighet så jag inte hinner dö (eller bli nedkopplad) innan jag skickat det jag vill ha sagt till min blogg här och nu, till dig och dig!


Maten jag lagar kan vi glömma! Fuskmat, skräpmat och skitmat. Har inte ens orkat tänka mat. Vill inte ens äta. Är sönderburen, sönderstädad och … trasig. Ingen veckomeny så långt ögat når!


Har, från Nynäs, skickat efter min bästa väninna, som jag inte träffat på länge, och som inte aldrig eller någonsin varit i Falun. Har saknat mig sjuk efter henne. Den enda jag står ut med att alls ha som väninna! (Ingen annan duger)

Vi har inte legat på köksgolvet och skrattat fullständigt ihjäl oss med varsin chipspåse på huvudet men närapå. Jag har ont i magen av skratt och ont i ena sidan av kroppen. Ett riktigt gott skratt förlänger hålfoten med flera längder! Jag älskar henne till döddagar! Hur ska jag överleva när hon åker hem?


Lägenheten jag/vi flyttat in i är verkligen så skitig som jag skrivit tidigare! Jag har jobbat en halvdag med en av spisplattorna och kommer att fortsätta med resten. Ugnsrent och tandborste är det första men jag tror att jag får ta till Svinto på slutet. Jag har fotat det värsta men … (lägger ut en förskräcklig bild när jag alls kan lägga ut bilder)


Jag lever verkligen i ett veritabelt kaos men börjar så smått komma över min västa prestationsångest. Du vet det där med att stå i badrummet och sortera och ha dåligt samvete över att du inte står i köket och sorterar så du går till köket och sorterar och får dåligt samvete för att du inte står i badrummet och sorterar. Behöver jag säga att mitt dåliga samvete över att sitta här och skriva gör att jag har dåligt samvete över allt jag inte gör. Fast, jag måste få skriva, annars mår jag dåligt och då får jag dåligt samvete för det eftersom det dåliga samvetet gör att jag inte kan göra något vettigt!

Jag har aldrig sagt att jag inte är rörig! Heller ur! Såg du hur jag skrev? *flin*


Min nya fastighetsskötare, s.k bovärd som det heter hos Kopparstaden, är en mardröm! Hon har fattat agg till mig (kan du begripa det?) och har alla taggarna utåt bara jag frågar om jag kan få en besiktning av lägenheten. Jag är rädd för henne och vågar inte ens klaga på att hela toalettstolen sitter löst. Jag har skickat mental kärlek och positiv energi till henne (eller provat om jag kan) men hon är iskall och oemottaglig (eller så gör jag inte rätt). Suck!


Med detta ville jag endast meddela att jag fortfarande existerar. Jag finns, överlever och andas. Tänkte om du undrade alltså. Klart du gjorde!


Helvetet på jorden bor i en flyttkartong.  En ouppackad!



 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 december 2010 07:39

Åh Lena Lena stor varm myskram till dig samt faxar över ett gäng städerskor !Vi ses håll i...

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Emmy

Emmy

2 december 2010 14:50

Om det bara hade räckt med att försluta den där flyttkartongen med riktigt riktigt tjock tejp och inte öppna den något mer... Kraaaaam.

http://remsansbistro.blogspot.com

 
Lena

Lena

2 december 2010 15:19

Filifjonkan: Städerskor är just det jag behöver! Håller iii! Myskram tillbaks!

Emmy: Ja, om det hade räckt med tejp! Pandoras sak? ;) Kraaam tillbaks!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
@Spisat

@Spisat

3 december 2010 21:07

Hoppas du får uppleva lite fredag iaf ;) Hälsa gubbs!

http://spisat.se

 
Moma

Moma

4 december 2010 01:20

Nä, usch vad det är tomt utan dig!
Puss & Kaka
Moma

http://www.momaskitchen.wordpress.com

 
@Spisat

@Spisat

4 december 2010 15:27

Kram & kaffe här :))

http://spisat.se

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

4 december 2010 18:16

Så klart vi gjorde, undrade alltså, och vi är glada över detta livstecken:) Härligt med en väninna att asgarva med mitt i all röra i alla fall.
Hoppas ni överlever helgen och att allt snart ordar upp sej.
Kramar i massor / Anki och Håkan

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Pernilla

Pernilla

4 december 2010 20:46

kikade in här och såg att du bor i mina gamla trakter, falun. av vad jag har hört så är kopparstaden inge vidare att ha att göra med överlag tyvärr, höga hyror, ingen värme och otrevligt bemötande... men nu ska jag inte skrämmas. så fort ni börjar komma i ordning känns det nog bättre, det brukar ju vara så när man flyttar :)

http://chibichibimoon.blogg.se

 
Lena

Lena

5 december 2010 01:06

Spisat: Fredag blev det ju, vare sig jag ville eller inte ;) Har hälsat! Hälsa gumms!

Moma: Tomt utan dig med! Eller, tack menade jag!
Puss och tårta! Luv!

Spisat: Kram & Avec?

Mårtenssons kök: Och vad vi garvade! Undrar hur många glas (liter) vin det gick? Det får vi inte veta ;) Klart vi överlever! Tack och massakramarretur!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

5 december 2010 01:13

Pernilla: Så men du har bott här du? Ja, det är ju en fin stad. Eller, varför flyttade du?
Kopparstaden har inget bra rykte och det finns vissa problem. Värmen i nya lägenheten är dock inget problem. Jag sänker och sänker. I morse var det 24,5 i köket.
Kopparstaden annars och vad jag tycker kan du läsa här:
http://almamater.bloggplatsen.se/2010/11/25/4025283-och-marken-ramnade-en-aning/
och här:
http://almamater.bloggplatsen.se/2010/12/02/4064525-lever-endast-idag/
Tack för din kommentar!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards