Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Till Fredrik som har Bloggplatsen

Av Lena - 5 februari 2011 01:41

Jag har verkligen gnällt på dig som inte har fixat att jag kan använda tecknet ’ så man har kunnat söka på t.ex D’Elidas. Nu har du fixat det. Du skrev i ett mail att du gjorde det på ett ”fulsätt” men för mig är alla sätt utom de som inte fungerar väldigt bra!


Heder till dig  Fredrik!


Nu har jag nog faktiskt inte så mycket att klaga på vad det gäller Bloggplatsen!


  


Jag har dock köpt domänen almamater.se och den kommer jag att låta peka hit.

Ja, nu stannar jag här tills vidare.

WP får vänta


Edit: Och på vilken annan bloggplats kan man föra en dialog med ägaren, få framföra önskemål samt, sist men inte minst få gnälla över saker och få gehör för detta?

Var annars får man mail där man kan "önska" sig funktioner?

Bloggplatsen rules!

 
 
Karin W:

Karin W:

5 februari 2011 13:36

Det lär visst finnas många fördelar med att ha ett eget domännamn. Du har nog gjort ett klokt val som köpt almamater.se

Själv använder jag Blogger även om det inte är något komplett verktyg. När något går galet får man försöka lösa det själv så gott det går. Det finns ingen att föra en dialog med. Som tur är strular det väldigt sällan nuförtiden men jag minns med fasa hur det var i början när krascherna stod som spön i backen.

http://favoritrecept.blogspot.com

 
Moma

Moma

5 februari 2011 15:25

Är du nöjd så är jag nöjd, min sköna Alma!

WP må vara "komplett" men se jag har med fasa just upptäckt att jag är långt ifrån komplett och jag har svårt att att utforma bloggen i wp så som jag önskar då jag och tekniken inte är kompatibla med varandra, suck.
Ha en härlig helg nu!
Kram från löövhögen

http://www.momaskitchen.se

 
Lena

Lena

5 februari 2011 19:01

Karin W: Ja, det känns bra att ha eget. Sedan får det peka hit. Jag har letat efter annat ställe men fördelarna med detta stället överväger.
Det är så skönt att någon svarar (om än inte varje gång) när man blir galen av något inte funkar.

Moma: Älskar när du är nöjd!
Det du inte är komplett i får du komplettera! Hur och vad du önska. Du får kompatiblera dig så kanske det löser sig ;)

Ha en härligare helg min löv!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
charlotta

charlotta

7 februari 2011 09:21

jag ligger ju på blogg.se, men köpte domännamnet för något år sedan. kan ju inte påstå att jag är jättenöjd med blogg.se, då sidan den senaste tiden har strulat. men - jag orkar inte flytta till WP just nu, det är liiite för mycket jobb.

http://www.matrepubliken.se

 
Lena

Lena

7 februari 2011 09:40

Charlotta: Det verkar i alla fall som om WP är den som många rekommenderar. Jag håller mig nog här nu tills jag blir missnöjd. Det finns fissa funktioner jag saknar här men inget jag är jättemissnöjd med.

http://almamater.bloggplatsen.se

 
@Spisat

@Spisat

8 februari 2011 19:15

Almamater.se - grattis! Det bästa som hänt sen krutet uppfanns ju! :)

http://spisat.se

 
Moma

Moma

8 februari 2011 20:54

Alma min käraste- är allt som det ska (eller åtminstone- lever du..?)
Lööv

http://www.momaskitchen.se

 
Lena

Lena

9 februari 2011 00:05

Spisat: Nä, nu skojar du! Du menade väl hjulet?

Moma: I am here honey, right here! Trying to be friend whith the sound in my head. Tinnitus is killing me! Is it alians or am I going mad now?
(hoppas jag stavade englesknan rätt)
Har haft hantverkare i hemmet, ljud i skallen och skrivkramp. Allt på en gång ;)
Fast, snart kommer ketchupeffekten :D

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards