Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Ett njutningsfyllt blogginlägg

Av Lena - 27 februari 2011 02:51

Om jag säger Amarone så vet du! Vi har druckit ett vin som smälter som skit i munnen (ja, eller är gudagott!)! Amarone is the shit! Gott som attans! Börja med Classico och jobba dig uppåt på prisskalan! Vi har avverkat ett par av dessa och vissa är godare än andra. Andra är ännu bättre.


Om jag säger räksallad (räkor, tärnad urkärnad tomat och mogen avokado) med god dressing så säger du att du vet hur gott det är!


Om jag säger att jag skulle göra Rhode Island-dressing till salladen och upptäckte att det inte fanns majonnäs i kylen utan fick göra majjon själv och det blev så jäkla bra alltihop så säger du vad? Åh, vad du är duktig! Så klart du säger!

Oss emellan vart jag superarg eftersom sambon tagit med sig, den i kylen befintliga, majjon till jobbet utan att jag visste det. Trodde jag hade en tub ”Äkta” stående men ack vad jag bedrog mig. När man tror man har saker i kylen men sedan inte har det så kan det faktiskt uppkomma en viss irritation! Skilsmässa!


Om jag sedan säger att jag är supersur eftersom jag inte kan få upp bilder på det jag gör (fotar) så har jag all din förståelse! Eller? Min nya mobil är ett veritabelt mysterium och jag med den. Jag har lärt mig den (lite) nu och inser att det inte går. Alls! Jag har helt enkelt fått förstå att det inte går om jag inte lär mig det jag måste. Och det är inte det jag tänker i detta nu. Men jag jobbar på det varenda dag! Ok? Vill! Ok? Allt blir alltid bättre sen! Ok?


Om jag säger att vi spelade på hästar idag? Och om jag då säger att vi ringde svärfar och frågade vad vi vann för han har koll? Vi spelade för 106 kronor och svärfar säger att vi vann 2 800 kronor! Oj!

Vi dansade regndansen så klart. Snacka vinst! Jag (i tanken) hann shoppa upp 28 000 kronor innan svärfar ringde igen och säger att han hade fel och vinsten blev 280 kronor. Hur många trosor får man för det liksom? Upp som en sol och ner som en pannkaka! Svärfar är skyldig mig mellanskillnaden! Eller hur?


Och om jag säger gonatt, vad säger du då?


  

 
 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

27 februari 2011 11:32

Amarone, any day! Vi köpte på oss två flaskor i Köpenhamn i fredags som står och väntar på att nästa helg ska komma...

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Lena

Lena

27 februari 2011 12:05

Mårtenssons kök: Den som väntar på något gott ...
Sliten fras men den stämmer!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
m

m

27 februari 2011 21:50

Jag har minsann oxå en flaska Amarone som väntar på rätt tillfälle. Gott!
Snopet med spelvinsten, men önskar er bättre lycka nästa gång.
Ha en underbar vecka!

http://m

 
Lena

Lena

27 februari 2011 22:14

M: Vem du nu är; Undrar just vilket tillfälle som egentligen är det rätta? Eller, alla tillfällen är nog bäst :)
Ja, spelvinsten ... snopet!
Ha en underbar vecka du med!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Majsan

Majsan

28 februari 2011 20:07

M = Majsan såklart! Men ibland kan jag tydligen vara lite lurig :)

http://majsansblogg.se

 
Lena

Lena

1 mars 2011 10:07

Majsan: haha! Jahaaa!!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards