Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Vad ska jag säga?

Av Lena - 14 mars 2011 00:07

Jag grät när jag lämnade Nynäs! Mina vänner som jag nu fått umgås med och som har en så stor plats i mitt hjärta fick jag åka ifrån! Det var så tungt! Jag grät en hel timma. Hulkade och snorade gjorde jag. Jag har valt att bo här för att sambon ska få vara med sin son och jag ångrar inte flytten men jag kan väl få längta lite?

Har man bott nästan tjugo år på samma ort så har man hunnit skaffa de där vännerna. De där som tycker om dig som du är. Även när du inte är dig själv eller deppar ihop eller får mental härdsmälta eller är pank eller ser ut som fan så tycker de om dig ändå. Bara för att du är du!

Har inte hittat någon sådan vän här i Falun. Kanske kommer det men det har inte hänt än.

Nynäshamn är en byhåla som man kan kräkas på när man bor där men det är också ett otroligt underbart ställe. Går man ut på krogen kan man tycka det är jobbigt eftersom alla känner igen en men samtidigt så får man den där hemmakänslan för det kommer alltid fram någon och frågar hur du mår och hur du har det. Du finns! Du syns och någon bryr sig om dig! Det är faktiskt fint och ofta ganska underskattat.


Så det är väl så klart att jag gråter när jag åker därifrån. Även om jag älskar min sambo överallt annat och inte kan tänka mig att leva utan honom så finns en stor bit av mitt hjärta hos mina finaste vänner!

De som fanns där när det blåste hårt. De som inte vek en tum från min sida när jag mådde skit. Som tog ledigt från jobbet när jag behövde skjuts. Som höll mig i handen när jag behövde det. Som tröstade mig när jag inte orkade mer. Som såg till att jag tog nästa steg. Ja, alltså som fanns där när jag fick min cancer och som var med när jag trodde att jag inte skulle stå ut men fick mig att skratta ändå! De där som är riktiga vänner. Såna som är med även i motvind.


Tack mina älskade! Visst förstår ni att jag gråter?


  

 
 
tina

tina

14 mars 2011 08:54

Fina ord till fina vänner. Kram vetja!

http://www.pickipicki.se

 
Lena

Lena

14 mars 2011 10:51

Tina: Ja, vad gjorde man utan dem? De som bryr sig!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Emmy

Emmy

14 mars 2011 15:43

Jag känner med dig! Jag är den som är kvar i vår lilla stad, med vänner som numera bor långt bort och som jag ser alldeles för sällan. Klart man blir ledsen när man skiljs åt.

http://remsansbistro.blogspot.com

 
Moma

Moma

14 mars 2011 18:02

Åh, fina du, det låter som en dunderhelg med bästaste vännerna!
Kram

http://www.momaskitchen.se

 
@Spisat

@Spisat

15 mars 2011 01:34

Nynäshamn är riktigt trevligt på sommaren och man klarar sig fin fint med cykel. Coop & systemet, Knappelskär och fiskrökeriet i hamnen + vänner = bäst :)

http://spisat.se

 
Lena

Lena

16 mars 2011 06:24

Emmy: Det är ju så att gamla vänner aldrig går att ersätta!

Moma: Ja, det var som en varm famn!

Spisat: Vi kanske ses på campingen i sommar :)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Avataria

19 mars 2011 16:52

Jag hoppas du hittar såna vänner i F. Jag har bott i Bockstan i 11 år, men ännu inte hittat nån riktigt, riktigt nära vän.
Kanske beror mest på att jag är dålig på att vara vän...jag vet inte. Jag har flyttat så många gånger i mitt liv, att det enda jag gör är att lämna människor bakom mig, känns det som.

 
Lena

Lena

20 mars 2011 01:01

Avataria: Du är jag.

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards