Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Köpstoppet som gick åt skogen

Av Lena - 19 mars 2011 13:45

Jag har köpstopp på grund av vissa tidigare ”utsvävningar” i form av bl.a några Le Creusetmuggar m.m Och lite annat smått och gott. Men nu fick jag kliva av köpstoppståget på närmaste hållplats.


Min älskade stavmixer som jag haft i 15 (femton!) år är inte längre en kompis i köket. Inte så att motorn blivit slö eller skurit utan det är plasten som gett upp. En spricka har uppstått i plasten och brun vätska (troligen rost) sipprar ut.

Att den varit med så länge beror nog inte på toppenkvalité utan mer på att den inte använts så flitigt som den borde. I alla fall inte förrän de sista åren. Den var inte superbra och den var svårdiskad eftersom den inte gick att ta isär. Nåja, vila i frid! Få sörjande!


  


  


Jag har letat ett tag efter en ny. En med bra motor och som går att ta isär. En utan massa lull lull som medföljande prylar jag inte vill ha. Hittade en ”Bäst i test” som verkar hyfsad. En svart så klart!


Att jag glömde jämföra priser är en skam! Jag som alltid gör ordentlig koll på allt jag handlar. Eller, jag jämförde då när jag letade och då var Tretti billigast så nu beställde jag. Utan att kolla om någon annan blivit billigare. Sexton kronor förlorade jag!


Hoppas jag inte gjort bort mig utan kan vara glad även om ett år!


   


bilden är lånad

 
 
@Spisat

@Spisat

19 mars 2011 14:07

Vilken fiin! Kanonbra att den är i rostfritt för då kan du köra det med gott samvete direkt i pannorna :) *Gilla*

http://spisat.se

 
Lena

Lena

19 mars 2011 14:49

Spisat: Visst är den fiiin! Å vicken färg :D
Matchar både lungor, samvete och själ ;)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Karin W.

Karin W.

19 mars 2011 15:24

Stavmixrar har jag tidigare placerat i kategorin "onödiga köksprylar". Nu håller jag på att ändra mig. Jag har en ganska ny Wilfa Mixer som jag inte använt så värst många gånger därför att den väger hela 5 ½ kg. Puh! Du får recensera OBH Nordicas stavmixer när du använt den så får jag se om inte nästa köp blir en sån.

http://favoritrecept.blogspot.com

 
Lena

Lena

19 mars 2011 15:40

Karin: 5,5 kilo?!? Du har inte gjort ett felköp och fått hem en asfalts- eller isborr? Hihi!

Ska inom kort tala om vad jag tycker om den. Den kommer på mån-tis. Hoppas jag :)

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards