Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Smaktest: Pågens nya bröd – ett reklaminlägg

Av Lena - 1 juni 2011 02:42

Säga vad man vill men Pågens har gott matbröd och dessutom (oftast) utan tillsatser. De är faktiskt en favorit hos mig.

Vi har smakat av några skivor nu av en del av deras nyheter och är nästan helnöjda!


Ciabattan de lanserat nu, som man ska baka klart själv i ugnen är jättegod. Visserligen lite för lite seg i inkråmet men helt klart godtagbar!


Deras skivade roste-rågbröd är en dröm! Vi åt det orostat, vilket även alla grannar vi delade det med gjorde och – alla var helförtjusta! Mycket smakrikt, saftigt och gott. Hur det smakar rostat får jag prova när jag köper det på nytt.


Deras nya fullkornsbröd föll mig verkligen i smaken! Osötat, med bett och smak! Mycket tugg där!

Gillar verkligen de runda smakerna som blir när man tuggar ”omalet”. Att äta hela eller klippta korn på morgonen ska ju också göra att man står sig länge, rent blodsockermässigt.

Bästa frukostbrödet för mig!


Kvar att smaka är baguetten man ska baka klart själv samt Focaccia med rosmarin, havssalt och olivolja plus Pan di Sois som är bakat på surdeg, solrosfrön och linfrön. Alla tre ska man på ett eller annat sätt slänga in i ugnen och det låter trevligt! Dessa ligger nu i frysen och väntar på att ätas upp.


Mindre trevliga var deras nya Gifflar med vaniljsmak. Visserligen smakar de vanilj men de hade ingen egentlig härlig smak eller konsistens. Dessutom innehåller de lite för många konstigheter (E-nummer å så) för att falla mig i smaken.  Men, det är ju jag det!


Du kan läsa om Pågens nyheter här!

Rågfranska

Fullkornsbröd

För gör-det-självare

Vaniljgifflar


 

Ciabattan när den är klar

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards