Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Borta bra men …

Av Lena - 8 juni 2011 22:42

Provade detta med att skriva några inlägg som fick automatpostas när jag var borta. Funkade ju väldigt bra!


Orsa Camping! Soligt, blåsigt, härligt och – så klart – jobbigt!

Det ÄR jobbigt att lata sig! Ju mer man sover desto tröttare bli man och ju mer man sitter still desto jobbigare blir det att resa på sig. Alltså sitter man och sover den mesta tiden och det är helt underbart!


För övrigt har jag börjat laga mat igen. Ja, inte något avancerat eller men ändå. Var ett tag sedan sist.


Har en hel del att säga men det kommer att ta ett tag innan jag skriver om det. Måste samla mig först.


Skyfall, orkaner, jordbävningar, vulkanutbrott och lycka är mitt liv just nu och det är inte fel. Omvälvande är bara förnamnet!


Det var allt jag hade att säga just nu.


Stek 500 g nötfärs. Blanda i ¾ dl vardera av fintärnad inlagd gurka och rödbetor på burk samt ¾ dl grovhackad kapris. Häll i 3 dl smetana och kanske en slurk vispgrädde. Smaka av med salt och vitpeppar. Koka upp och blanda i rejält med finhackad dill. Servera med nykokt färskpotatis och en härlig sallad.

Mums!


I love you!


Hörs!



 

 
 
Kryddburken

Kryddburken

9 juni 2011 00:38

Nörfäs, gurka, rödbetor och dill! Deja, de låter som en spännande kombination och kan tänka mig att det passar bra till färskpotatis! Hur kom du på de? *nu vill jag veta* Det är fint att du e "hemma" igen vännen, sommar o sol och och jag tänker på dig hur mycket som helst! Stora, varma kramar från lilla Öland o mej! <3

http://kryddburken.se

 
Birgitta Höglund's Mat

Birgitta Höglund's Mat

9 juni 2011 07:29

Det var gott som vanligt att läsa det du säger :) En stor Kram kommer från Jämtland också, så blir du omringad.

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

9 juni 2011 20:30

Smart med tidsinställda inlägg, hade ju varit nåt när man ska på semester. Fast det funkar nog inte hos oss:(
Ja, det är verkligen ett stivt arbaj (läs på skånska) att ha semester:)

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Moma

Moma

12 juni 2011 12:36

Borta må vara bra, men att ha dig hemma är alltid bäst! :-)
Lööv ya!

http://www.momaskitchen.se

 
Lena

Lena

15 juni 2011 23:34

Kryddburken: Kom ja inte på utan bleb bjuden på något liknande av en svärmor jag hade för tjugo år sedan.
Tänker mycket på dig med även om jag inte hälsat på. Kram rara fina!

Birgitta: Tack! Det värmer! Känner mig omkramad! Kära bloggvän!

Mårtenssons: Ja, det funkade ju bra såg jag :)
Semester är inget för ömhudade! ;)

Moma: Tack min lööv!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards