Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Den 1:a advent har nu infunnit sig!

Av Lena - 27 november 2011 03:31

Sitter här vid min dator och sorterar mappar och filer. Jag
har ju ”fått” en ny dator och allt jag sparat från förra datorn ska ju föras
över. Vi la allt det viktiga på en av mina gamla hårddiskar och flyttade sedan
över den (hårddisken) till nya burken så … allt ordnar sig ju alltid!

(Ingenting ordnar sig ändå aldrig så det är bara att bryta ihop och gå vidare)


Samtidigt så blir jag så där lite glad. Vi har adventpyntat.
Stakar och stjärnor lyser nu upp tillvaron. Och det är då vi (jag och mina två
barn när de är här) spelar Jan Malmsjö. Mina barn har ändå varsin cd med Malmsjö
och hans julsånger hos sig. De kan inte leva utan!

Och det är då vi njuter av att vara tillsammans. Inget av mina barn kan tänka sig

en jul utan Jan Malmsjö! Inte jag heller!

Vi har alla våra traditioner!

Och till Janne Malmsjö dricker vi, på 1:a advent, hemgjord glögg och äter Annas Pepparkakor (bäst i test)

med Kavli ädelost på tub i snirklar över!

Får det lov att vara lite julmust kanske? Apotekarnes ÄR bäst!


 
 
Trollpackan kvastar in!

Trollpackan kvastar in!

27 november 2011 17:26

Usch! Jag får allergiska utslag när du pratar om hårddiskar och att föra över allt från gamla datorn till nya! det kan vara ett helvete(ursäkta), när datorn packar ur eller internetet inte funkar...allt stök med att fixa en ny. hade det för ca 1 år sedan, när mitt mobila bredband slutade att funka, fick en ny "sticka" av operatören och så var den inte kompatibel med min gamla laptop!! SUCK! Fick köpa ny dator till slut, och bytte operatör...men det var måna veckor som gick åt till det arbetet.

japp! Apotekarnes!;)

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

27 november 2011 21:27

Huga! Vi är lite mer än nervösa över att våra stora lapp ska ge sig vilken dag som helst, så vi har börjat lägga över det mesta till den mindre varianten... Det knakar och låter väldigt konstigt i den... Kan vara gubben inuti som håller ordning på allt som börjar bli trött:)

Vi brukar alltis spela Kurt Olssons jul när vi jular här hemma, men vi lyckas banne inte hitta bandet, det har varit borta sen två år nu... Det blir liksom inte riktig julkänsla på pysslandet utan Kurt.

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Birgitta Höglund's Mat

Birgitta Höglund's Mat

1 december 2011 05:40

Hej min Vän :) Hemma i vintermörkret igen. Fint att få lite ljus spritt över sig, när jag tittar in i denna tidiga morgontimma. Ny dator=mindre kul, men mer kul när du är färdig.
Håller med om julmusten, Apotekarnes är min favorit med. Jo, jag dricker faktiskt must till jul även jag. Men tala inte om det för nån, då blir jag väl utesluten ur LCHF-gemenskapen ;)
Varm Kram från Jämtland

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

 
Fröken Dill

Fröken Dill

2 december 2011 10:01

Vilken julstämning!

http://www.frkdill.blogspot.com

 
Mrs Sunshine

Mrs Sunshine

2 december 2011 21:58

Låter som "all in" vad gäller adventskänsla:-)

http://www.mrssunshinecooking.blogspot.com

 
Lena

Lena

3 december 2011 13:57

Trollpackan: Efersom jag hade dödens bästa ordning på mina mappar och filer så tog det mig bara 2-3 timmar att samla eländet till en av mina hårddiskar. Den flyttades till nya datorn och det var då plättlätt att flytta över till rätt ställe. Den här gången glömde jag inte heller att exportera mina favoriter så jag nu har kvar dig där :)

Mårtenssons: Se till att städa gamla datorn och samla allt ni vill ha så ni inte står där sedan utan "bra å ha"-grejjerna.
Och: http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=2743


Birgitta: Varmt välkommen till Sverige! Klart jagb inte talar om får någon att lchf-Birgitta slurkar julmust!Fattas bara att jag skulle svika dig!!! Varm kram!

Fröken Dill: Jag här är det stämning! Hoppas på samma för dig!

Mrs Sunshine: Apselut "all in"!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin

6 december 2011 19:00

Lp, mamma. Inte cd. Lp!

 
Lena

Lena

7 december 2011 02:20

Malin, söta, fina min dotter: Glömde ju de! Klart vi spelar den på LP:n vi fick av er :)
Puss!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards