Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Tog väl och tog tag i ...

Av Lena - 10 januari 2013 01:30

... saker jag har gruvat mig för länge. Vissa saker har jag skjutit upp i upp emot tio år.

Jag är inte tandläkarrädd eller har tandläkarskräck! Jag är dödsförskräckt och får panikångest bara av tanken på att ens ringa dit. Ringa går ju men att beställa tid är ju så klart helt otänkbart.


Jag har tagit hornen vid tjuren efter att ha kastat strykjärn i glashus för att slippa! Har gått över ån utan vatten och vält alla tuvor utan lass och ...  men nu minsann! Jag gjorde DET!

Helvetes helvete vad jag har haft så fullständigt godtagbara ursäkter för att inte göra det! Men, liksom, man MÅSTE ju diska och hur ska man då hinna ringa? Och tvätten väntar inte utan skriker på uppmärksamhet. Hur ska man då kunna ringa tandis lixom? Och sedan måste man kasta sopor och då kan man inte prata i telefon och skriva tider på samma gång.

Om man ger fan i att betala telefonräkningen så KAN man inte ringa! Fast, den räkningen är betald så den ursäkten funkar väl inte? Jo, om man ringer upp och låtsas som om man inte hör att de svarar. Haaaallååååå! Ni hörs inte så jag ringer väl nästa år dårå.


Ska till tandläkaren, MIN tandläkare i Nynäs, i mars. Självaste Lennart Davidsson! Han du!

Fan vad jag är bra! Eller, som min man sa, "bra att du har beställt tid men du ska gå dit med". Jahaaa! Måste jag?

Det bekymret har jag undanröjt genom att ha pratat med bästa vännen som ska köra dit mig. Nu kommer jag inte undan!


Att först åka tåg ner till Nynäs och ha fått bästa vännen att ta ledigt från sitt jobb för att köra mig gör att jag denna gång inte kan skylla på maginfluensa eller annat som gör att tandläkaren inte VILL ta emot mig. För så brukar jag göra.

Jag har haft tider hos tandis förr (många år sedan) men ringt och sagt att jag spytt hela natten och frågat om de vill ta emot mig ändå. På så sätt kan man slippa att gå dit utan att behöva betala för uteblivande. Ja, jag vet att jag är en ynklig fegis. Men jag är ju så rädd! Nä, jag menar skräckslagen och har panikångest värre än några piller kan fixa.


Men - nu minsann!


JAG SKA!


(tror jag)















Vet någon namnet på en bra psykiatriker som har mjuka tvångströjor?

 
 
Ingen bild

Adde

8 maj 2013 19:59

Haha. Samma skräck. Och hittade samma Lennart. Men tro du min fasa. Han har slutat nu. Måste hitta hans nya praktik. :-/.

Vill inte ha någon annan.

 
Lena

Lena

9 maj 2013 12:43

Adde: Menar du att du letar efter exakt samma Lennart?

http://www.almamater.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards