Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Julkorv och senapssås

Av Lena - 23 december 2009 22:03

Son och dotter med pojkvän är här och hälsar på mamma. Lycka!

Julkorv med senapssås till middag

  

och sen lite godis och förberedelser till lasagnen vi ska äta på annandagen. Kokade köttfärssåsen i fyra timmar innan jag blev nöjd! Inte helt lätt att tredubbla receptet vad det gäller vätskemängd. Tog minimalt med vätska men ....

Orkar inte mer nu så resten får tillverkas på annandagen.

Stön! Ge mig mer julmust och ett glas rött, tack!


Prestationsångesten har både knackat på dörren och klivit in oombedd!

Blev köttbullarna goda nog och går sillen att äta?


Gjorde köttbullar enligt tekniske kocken fast med lite ändring. Har alltid förut gjort mina gamla hederliga men nu ville jag prova. Hade dock i kryddpeppar och fransk senap för hur jag än gör så ska jag ha just det i köttbullarna!

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 december 2009 00:05

God jul till dig med och visst är dina köttbullar himmelska jag är tvärsäker, har nu sett dina recept i flera år och din matlagningskunnighet. Så tvivla inte. En särskild julkram till dig från mig!

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

24 december 2009 08:25

God jul!*dansar kring granen*

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

24 december 2009 09:05

Tack!
kram!

 
Ingen bild

Avataria

24 december 2009 11:29

Hej Lena!

En riktigt skön och vilsam jul tillönskas!

/M

 
Kari Receptomaten

Kari Receptomaten

24 december 2009 14:11

Knappa timmen kvar till Kalle Anka - God Jul önskar jag dig!
Ät gott, njut av familjen och vakna imorgon något rundare om magen :)

Julekramen!

http://receptomaten.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

24 december 2009 21:25

Tack det samma! På alla sätt!
Har redan skickat dig julkramen på din blogg! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards