Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Nattugglan ruggar av sig tankar och blir en riktig rugguggla!

Av Lena - 21 januari 2010 02:30

Jag ÄR inte en surdeg men jag försöker bli … f’låt GÖRA en! Och det går ju lika bra som jag trodde! Jag var rädd för surdegar och jag hade RÄTT! Har försökt både igen och igen!

Det måste bli något slags bakterier i den! Som det faktiskt inte alltid blir i köttfärs fast alla tror det!


Jag är inte den som har antibakteriellt diskmedel! Jag tvättar inte händerna före jag äter eller efter jag har varit på toaletten! Jag är av den tron att lite skit rensar magen och mycket skit får igång peristaltiken! E-coli är ett harmlöst E-nummer!


Klart jag tvättar händerna! Både före, emellan och efter! Men Martin antyder att man ska ha ekologiskt mjöl för där finns naturliga jästsporer vilket väl inte finns i de andra mjölsorterna då’rå. Och det är ju det jag inte har eftersom min handlare inte tillhandahåller ekologiskt mjöl.

Jag kunde ju ha köpte det ”långtbortistan” men då vore det inte miljömässigt eftersom vi hade varit tvungna att köra bilen ett par mil till den butiken. Alltså sitter jag i skiten! Som man säger.


Annorstädes? Jo då! Tackar som frågar! De e la som de ska. Lite ont i halsen har jag.

Ett tag idag var jag störtsäker på att jag hade halsfluss. Jag hade svårt att svälja och jag kunde känna lymfkörtlarna när jag fingrade på valda ställen.


Då tog jag väl och tog min förstoringsspegel (som jag annars tittar efter generande saker i ansiktet med) och tittade långt ner i halsen och där minsann satt det en plupp! På den ena halsmandeln satt en vitgul lite rackare!

STREPTOKOCKER!

halsfluss

Hypokondriker? Nej tack!

Har väl aldrig! Skulle aldrig! Ville aldrig!



Min mamma tycker att jag ska skriva en bok så jag får utlopp för min skrivklåda. Den får heta Sex, drugs and rock 'n roll... tycker jag för det är bra ord


Sex: Säg ”sex laxar i en laxask” när du druckit matlagningsvin i två timmar

Drugs: En spåtant sa till mig att jag skulle röka salvia eftersom jag då rullade cigaretterna själv och det var bra att andas in just salvia

Rock 'n roll: Jag älskar att dansa i köket efter bra rockmusik när jag lagar mat en längre tid


Sa jag det?


Älska dig själv!

 
 
trollpackan

trollpackan

21 januari 2010 06:57

Ja, jösses vad du är uppe sent! Jag skulle då inte orka...måste sova på söta örat senast klockan 22.30 om jag ska jobba dagen därpå. Egentligen annars också för då sover jag bäst.

En bok vore väl inte dumt för dig att skriva! Få utlopp för din kreativa sida och lätta på skrivklådan samtidigt.

Jag tror att det kommer att gå bra för dig, och jag tror att du slipper återfall;)

Ha nu en skön dag och hoppas att det löser sig med surdegen.

kramen

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

21 januari 2010 12:36

Jag har alltid varit en nattmänniska :)
Ja, skrivklåda är en sak men skiva en bok? Vad skulle den handla om? Mina memoarer! *asgarv*
Ibland far fingrarna iväg;) Det som känns bra att skriva på natten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards