Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Matsedel vecka 47

Av Lena - 21 november 2010 13:39

Ny vecka, nya bekymmer! Nu vill det till att inte låta fantasin flöda utan hålla sig på mattan. Lättlagat, lättätet och lättdiskat är mantrat! På lördag gå flyttlasset och då vill det till att inte ha slösat bort massa timmar vid spisen.

Det kan till och med hända att jag köper en påse frusna pommes för första gången på 4-5 år. Ja, så får det bli. Och korv till. Kan någon stoppa mig från att göra egen räksallad från DN? Jag hinner inte! Sugen som attan på att prova!


Måndag:

Janssons frestelse (lagas idag, söndag), köttbullar (lagas idag, söndag), prinskorv, Halländsk långkål, ägghalvor och något mer.

Jag må han leva! Hipp, hipp, hurra!


Tisdag:

Rester. (bästa snabbmaten)

Korv Stroganoff


Onsdag:

Fisk i någon form, kanske

Färdig-Pytt-panna? Packar och har inte tid att laga något


Torsdag:

Snabbt lagad mat. Har nog inte ens tid att skriva vad det blir

Fredag:

Hämtkinamat


Lördag, flytten går så det blir fet skräpmat:

Onlinepizza och Frödinge minitårtor. Alltså, tårtan är inte fet skräpmat. Bara pizzan!


Söndag:

Lagar mat om jag orkar. Kanske den bästa dagen för korv och pommes?


Måndag:

Har jag överlevt?


Lyckligast:

När jag får sitta och skriva. Främst blogginlägg.


Skämsmat:

En kokt med mos (grillkrydda på moset), räksallad och rå lök från korvkiosken.  Inte ätit detta på flera år.


Min bästa tid för kontemplation:

Vid spisen.


Värsta tiden:

Morgonen med ångesten som jag vaknar med när det bara är så för mycket att jag inte kan.


Sist jag blev rörd till tårar:

Igår när jag packade om lådan med babykläder efter mina barn. Oj, oj! Så smått! Och de luktade fortfarande bebis, i alla fall i min inbillning.


Älskar:

Dig!


  

bilden lånad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards