Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Vad säger man, City Gross?

Av Lena - 6 mars 2011 17:13

Råkade på ett inlägg hos Lagers tabberas och jag blev inte förvånad.

Och nu måste jag få säga vad jag tycker! Om City Gross alltså!


Jag har skrivit om dem förr och inte har de blivit bättre på annat jag reagerat på där även om jag inte köpt kotletter från dem nyss så därom vet jag intet. Fick för övrig inget svar när jag mailade ”ansvarige”, alltså han som kommenterade mitt inlägg jag hänvisar till ovan, angående de uselt styckade kotletterna och frågade om han följt upp det. Eller, han svarade att han skulle återkomma på måndag från sin ”jobbmail”. Jag mailade adressen som stod på deras företags sida och kunde väl inte ens i min vildaste fantasi drömma om att han hade sin ”hem”-mail där. Han sa att han skulle prata med ansvarige för köttdisken och höra av sig till mig med sedan var det tyst. Lever han?


Närodlat, lokalproducerat och tillsatsfritt är ledorden många eftersträvar men hos City Gross är det ofta mycket snack och liten verkstad. Deras Milko-sortiment är en sorglig syn, Arla regerar, och om man läser innehållsförteckningen på vissa röror de säljer i manuella fiskdisken så får man hicka. De lyckas pricka in nästan varenda E-nummer man KAN ha i en röra. I alla fall i skagenröran vi tänkt köpa. Fast, å andra sidan har de ingen ”Äkta Vara”-skylt just över fiskdisken.


Skyltarna med ”Äkta vara” är det de använder för att locka folk till butiken men en del övrigt i sortimentet får man passa sig för och verkligen lästa det finstilta. Att hitta en burk kokosmjölk som det är mest kokosmjölk och inte bara stabilisering och annan skit i är svårt. Då får du gå till en annan butik.


Ska du köpa dagsgammal formfranska att ha som t.ex panering ska du handla hos dem!. Sambon, som inte alltid tänker på datumet på brödet, har alltför många gånger droppat vitt bröd bakat för nästan en vecka sedan i kundvagnen. Tar man inte bort sådant från hyllorna? Att grovt bröd ofta blir bättre efter några dagar är en sak men vitt bröd? Att ha vit formfranska liggande i hyllan en hel vecka borde vara böter på! Hade det hänt ett par gånger hade det varit en sak men när man märker att det hör till tingens ordning så är det inte ok. Detta gäller så klart inte bara den vita formfranskan utan även annat bröd. Läs datumet på brödet när du handlar där. Annars bakar de sitt bröd själva och det är ju bra.


  

 
 
Henrik

Henrik

7 mars 2011 08:40

Hmm, torr det är skillnad på butiker och butiker. För här i Karlskrona är köttet mycket väl styckat och personal i köttet väldigt hjälpsamt med och ta fram det man vill!

Vad gäller brödet så har det ju och göra med personen som är ansvarig för just det, han/hon måste ju sköta det och ta bort gammalt bröd!

http://blogg.galne.se

 
Lena

Lena

7 mars 2011 09:21

Henrik: Visst är det olika i olika butiker och det med brödet händer nog lika ofta i ex ICA-butiker.
Är dock lite trött på att man slår sig för bröstet vad det gäller vissa saker men haltar så ändå. Motsägelsefullt. Synsättet kommer ju ändock "uppifrån".

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linda Johansson

7 mars 2011 09:43

Citygross i Kalmar tycks vara en av de bättre affärerna, men det finns aldrig någon personal att fråga...

Och varje gång vi har köpt deras fläskfärs har den smakat underligt eller varit så dålig att vi varit tvungna att slänga den när vi kom hem från affären (packad samma dag).
Men mina föräldrar köper blandfärs och stora lådor med olika stycksaker, även nötkött (som jag sällan äter) och tycks vara nöjda, mer än nöjda kanske...
Frukt & grönt är nästan alltid väldigt fint i Kalmar. Har det varit visset och dåligt någon gång så beror det mer på tillgången, det har sett likadant ut på ICA och Domus också.

 
Lena

Lena

7 mars 2011 23:29

Linda: Det är lite det som är jobbigt med vissa butiker, att det inte finns personal tillgänglig.
Köttet tycker jag nog överlag är rätt bra på City Gross, men köttfärsen är ojämn verkar det som.
Skönt att din City Gross ändå är bra!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards