Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Lördagen i bilder! Vi startade väl på Ö&B eller ...

Av Lena - 19 april 2011 01:42

Vi tog en redig runda i lördags! Fast Ö&B var nog dagen före. Hur som helst, visst gillar du bilder direkt ur mitt liv mitt i verkligheten mitt i Sverige just nu?


Underbara påsksaker för 9,90 styck köptes på Ö&B! Löjligt och fjantigt gulligt!

 


Loppis varje lördag i Falun! Mellan 10-14 tror jag. Vi var där 12.00

 


Denne man som säljer Junis kryddor står här varje lördag

med sin uppstoppade partner Hacke! Han är gärna med på bild :)

 


Allt finns!

 


Allt finns!

 


Allt finns!

 


Solglasögon från Lager 157 i Sågmyra och hatt från Kappahl gör killen coolast!

 


Provsmak av Åkessons nya rosé, Mont rose!

Mynewsdesk säger och jag säger: Ett lätt vin som är rätt torrt. Lättdrucket utan särskilt framträdande smak. Lite för lite fyllighet och lite för syrligt för min smak men smaken är ju delad. 1 liter rosé, 12,5 % för 59 kronor.  


 Gräsklippsrace! Gräsmattan är liten så man skulle ju ha en sån man sitter på!

 


 Svärmor har fixat ett par Änglatrumpeter åt oss :)

  


 Tomatsallad för oss som jobbat!

 


 Staketen är rätt ruttna (ska fixas) men penséerna fina! Man tar vad man får.

Det mörka längre bort är ett jordgubbsland. Faktiskt!

  


 Jo, sambon fick nya jeans från Lager 157. 400 pix!

Passar till varje Foppatoffelhjälte!

  

 
 
Birgitta Höglund's Mat

Birgitta Höglund's Mat

19 april 2011 02:50

Hallå min etervän. Hemma igen, sitter här sömnlös efter en dag med migrän och på det en natt med fullmåne...
Vad är väl då bättre än en titt in till dig, här finns alltid smått och gott att roa sig med.

Intressant iakttagelse av tågmaten, det borde vara högre klass på den, med Mannerströms namn bakom.
Glad Påskvecka :)

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

 
@Receptomaten

@Receptomaten

19 april 2011 08:50

Hackes husse heter Jussi :)
Han brukar överösa mig med glutamatfria kryddor på mässorna efter att jag "klagade" en gång för många år sedan...

http://spisat.se

 
Lena

Lena

19 april 2011 11:22

Birgitta: Hallå och välkommen hem! Migrän och fullmåne är en oslagbar kombination! Fy!
Här är allt som vanligt med ditten och datten ;)

Ja, sätter man sitt namn på något borde man vara väldigt mån om vad det sedan blev av det!
Trevlig Påsk :D

Receptomaten: Ja, Jussi har jag sett hos dig förr. Första gången jag såg honom på loppisen kollade jag burkarna. Sa inget då men konstaterade att de var glutamatbomber de flesta. Nu har jag inte kollat på ett tag men kanske borde.

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Moma

Moma

19 april 2011 14:18

Fina du, klart vi vill se bilder ur ditt dagliga liv!!
Är det lägenhet eller radhus ni bor i..? Det ser trevligt ut, kanske ska röra mig mot Falun i alla fall :-)
Lööv

http://www.momaskitchen.se

 
Lena

Lena

19 april 2011 15:11

Moma: Hyreslägenhet med radhuskänsla :) Förut hade jag en ynklig balkong utan sol.
Du ser vad jag kan odla massa nu och ställa krukor överallt! Lycka! Flytta hit vettja!
Lööv!

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

19 april 2011 18:15

Lyckos dej som bor så härligt med egen täppa, åh vad vi vill. Hyreslägenheter av den sorten finns det inte så mycket av här, så vida man inte vill punga ut med väldigt mycket varje månad... Men skam den som ger sej, vi ska hitta något till slut!
Svarade på din fråga om sillen men vi slänger in ett svar här också. Sillen ska frysas när den är färsk så man blir av med baskelusker i firrarna. Om det går lika bra med inläggningssill vågar vi inte svara på och eftersom Ankis mor inte längre finns med oss så har vi inte någon som vi kan fråga. Men prova vet ja, så får vi veta:)

http://martenssonskok.blogspot.com

 
Emmy

Emmy

19 april 2011 21:57

Så klart vi vill ha bilder från dig, från verkligheten! Fin fina fynd ni gjort.
Berra hade sett matkassen för riktiga män som ett fynd, de tillfällen jag lämnar boet en längre tid.

http://remsansbistro.blogspot.com

 
Lena

Lena

19 april 2011 23:27

Mårtenssons: Ja, jag älskar min lilla plätt! Och att få den i en vanlig hyreslägenhet är toppen! Att få grilla ute är bara bäst!
Lycka till med letandet!
Sillen väntar jag med då. Brantevik är en favorit men jag får göra slut på min inläggningssill först. Löksill får det bli i påsk.

Emmy: Ja, vi hittade lite av varje till förnöjelse!
Du får köpa hem sånt här till Berra när du är borta. Snacka om att han kommer att uppskatta när du kommer hem sen och han får riktig mat :)

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Birgitta Höglund\\\'s Mat

Birgitta Höglund\\\'s Mat

20 april 2011 13:54

Såg att du var inne och kommenterade hos mig precis samma tid häromnatten. Vi är väl lite mångalna och har telepatiska krafter eller nåt sånt. Bara att bege sig till Blåkulla i morgon... Vi ses väl där med ;)

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com

 
Lena

Lena

20 april 2011 16:44

Birgitta: Mångalen var ordet! Och lite telepatiska!
Klart att kvasten står redo! Vi ses på Blåkulla :D

http://almamater.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsele Marknad

21 juli 2013 19:54

Var på åsele marknad i dag 21/7 2013 och skulle köpa kryddor från Junis.. Blev verkligen illa bemött av de två herrarna som sålde dessa.
De var spydiga och otrevliga både mot mig och min sambo och hennes vänninor, jag pratade med andra och det visade sig att de båda ofta var otrevliga mot sina kunder !!!!???
Är man less på att stå på marknader då kanske man ska göra någhot annat i stället.
TUMMEN NED FÖR JUNIS BÅDA MANLIGA KNALLAR!!

 
Lena

Lena

26 juli 2013 23:36

Det lät inte trevligt. De kanske hade en dålig dag. Fast det är ju ingen ursäkt

http://Www.almamater.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards