Alma Mater - mat är gott

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Ny dator, nya bekymmer samt en del av veckan i bilder

Av Lena - 27 november 2011 02:24

Jaa, jaaa, jaa och suck! Datorhaveri är väl ett älskvärt ord? När On/Off-knappen strejkar så det tar en kvart med otaliga tryckningar innan den ens startar. När datorn totaldör efter fem minuter när den väl startat.

När mus och/eller tangentbord låser sig så man inte ens kan skriva in lösen utan måste starta om eländet.

När man måste gå in i kontrollpanelen och klicka fram Enhetshanteraren för att först avaktivera och sedan aktivera nätverkkortet för att alls få internet, ja då blir man trött! Med mera och med mera!

Å sedan sjukdomar och annat eländen!


Men sedan då?

Ska man laga mat? Jo, man måste ju äta. Måndagen vart ju hemlagad pytt  och den var kanon.

På Tisdagen var det utegång till Banken dit vi gick med svärisarna

för att fira sambons 40-årsdag. Vad vi gjorde efter det är höljt i dunkel;) *fniss*


Vi åt följande på Banken:
Bankens klassiker, finns alltid på vår menu bankens panna no 1. 250:-

grillad oxfilè, fläskfilè, kantarellsås, kryddsmör

Kanon! 5/5 (sambon bad om medium och det fick han och suverän sås)


Kronhjort från Österlen 245:-

pepparkryddad viltsås, äppelchutney, mandelpotatispuré

5/5 (jag bad om knappt medieum rare och det fick jag (rätt blodig och därmed en dröm) samt att det andra
var kanon)


Färsk pasta 149:-

oxfilé, fläskfilé, ruccolasallad, färskriven parmesan

Svärisen sa 4/5


Rödtungafilè 220:-

smörstekta kantareller, pancetta, färskriven pepparrot

Svärisen sa 4/5 (han hade nog velat ha någon sås till)


Personal och tillmötesgående var helt ok! Bilder? Nä, de jag tog var
både darriga och suddiga och gjorde inte maten rättvisa eller ens visade att
det var gott.


Övrigt i veckan?

Jag blev sjuk så det blev varken Osso Buco eller annat. Hämtpizza ena
dagen och isterband med pommes nästa. Fatta vilken MISÄR!


För övrigt så har vi på senaste tiden ägnat oss åt hemlagad ärtsoppa MED varm punch!

 


Vi har så klart spelat Zelda! Kolla bilderna!

   

Efter det köper man smörgåstårta från Feskeboa för man orkar inte laga mat! Den var ok.

   


återkommer

 
 
Moma

Moma

27 november 2011 08:10

Nä, igen? Det är väl inte så länge sedan er dator kraschade, köpte ni inte en ny då? Eller kanske det var handy man som fixade till den!?

Kram och trevlig 1:a advent på er!

http://www.momaskitchen.se

 
Lena

Lena

27 november 2011 11:12

Moma: Nu råkar det vara så att du och jag har känt varandra så länge att du är med om vår andra datorkatastrof! Jo, den gången fick sambon en ny och jag fick hans gamla. Nu fick båda en ny och sambons son fick sambons gamla medan min (sambons gamla) hamnar på tippen!
Kram och ha en en trevlig 1:a advent kära bloggsyster!

http://almamater.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 27 september 2014 15:46

Kopierade detta för ett bra tag sedan för min egen skull. Skrev inte vart jag tog den men lägger ut den ändå. Känner du att du har upphovsrätten till detta så säg till så kan jag länka till dig.    VITAMIN- OCH MINERALGUIDE  A-VITAMIN Egenska...

Av Lena - 26 september 2014 12:03

Måndag: gulaschsoppa   Tisdag: stekt fisk med ägg- och persiljesåssås   Onsdag: köttbullar med stuvade makaroner   Torsdag: stekt falukorv,  kokt blomkål och morötter   Fredag: Caesarsallad   Lördag: grillat kött med p...

Av Lena - 15 september 2014 12:33


Bra vardagsmat. Snabbt, billigt och smakligt! Jag använder "Små linser" från Rizenta. De är jättegoda och så fylligt smakrika att man kan använda dem istället för kött när man ska äta vegetariskt.   Lax med linser för en person   2 dl kokta s...

Av Lena - 11 september 2014 20:10

Toppredning och bottenredning med vetemjöl är ju det mest förekommande, i alla fall i mitt kök. Nu är det ju inte så nyttigt med vitt mjöl så jag har börjat med alternativa redningar.   Att reda med Maizena utrört i lite vatten är ju ett alternat...

Av Lena - 11 september 2014 18:09

Måndag: köttfärsbiffar med potatis, sås, kokta grönsaker och pressgurka   Tisdag: mackor (Behövs: bröd, smör, pålägg, dryck samt trevligt sällskap)   Onsdag: bacon- och broccolipaj med tomatsallad   Torsdag: stekt laxfilé med...

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards